سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتح اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

5 درصد مساحت شهر تهران بافت‌‌های فرسوده است

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: 5 درصد مساحت شهر تهران را بافت‌های فرسوده در برگرفته که 22 درصد پلاک‌ها و 15 درصد جمعیت شهر تهران در این مساحت واقع شده‌اند.

عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده در درجه اول امری انسانی-اجتماعی است زیرا ساکنان این محلات از کیفیت و سرانه‌های زندگی پایین برخوردار هستند لذا برای رفع این مشکلات باید اقدام به نوسازی کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران طی سال‌های اخیر مبلغ 2 هزار و250 میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله ایجاد سرای محلات، زمین چمن و غیره در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد پایتخت هزینه کرده است، افزود: مبلغ 532 میلیارد تومان تخفیف عوارض نوسازی در صدور پروانه اعمال شده که جزء مختصر هزینه‌های مربوط به عوارض آموزش پرورش، بیمه و نظام مهندسی است که باید توسط شهروندان پرداخت شود و هزینه دیگری از آنان دریافت نخواهد شد.

فتح اللهی با اشاره به اینکه 50 دفتر خدمات نوسازی در محلات فرسوده مستقر هستند که به صورت رایگان به متقاضیان مشاوره و خدمات ارایه می‌کنند، تصریح کرد: 5 درصد مساحت شهر تهران را بافت‌های فرسوده در برگرفته که 22 درصد پلاک‌ها و 15 درصد جمعیت شهر تهران در این مساحت واقع شده‌اند که نشان دهنده وجود جمعیت بالا در این محدوده‌ها است.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: در بحث ارتقای سرانه‌ها از جمله ایجاد فضای سبز، آتش نشانی، رفت و روب، سرانه‌های ورزشی و غیره اقدامات مناسبی توسط شهرداری در بافت‌های فرسوده انجام شده و ضرورت دارد تا سایر نهادها نیز در مباحث ایجاد اشتغال، حرفه آموزی، بهداشت و غیره با شهرداری همکاری کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۶ تير ۱۳۹۶
ولی ۹۵ درصد جرایم مال همین محلاس