مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: یکی از مشکلات ساکنان بافت های فرسوده در شهرها، بالا بودن هزینه های زیرساختی و نوسازی است.

بالا بودن هزینه های زیرساخت موجب کندی روند نوسازی می شودعبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 95 شهرداری تهران علاوه بر محدودیت منابع با کاهش درآمد در مدیریت شهری مواجه بود، به دلیل کاهش پروانه های ساخت و ساز با پرداخت 9 درصدی یارانه جهت نوسازی بافت های فرسوده موافقت کرد، در حالی که بانک ها طبق نرخ بانک مرکزی اقدام به پرداخت تسهیلات می کنند که این امر باعث ایجاد موانعی در راه نوسازی است.

وی پرداخت تسهیلات و امکانات در روستاها را علت کندی مهاجرت به شهرها دانست و افزود: یکی از مشکلات ساکنان بافت های فرسوده در شهرها، بالا بودن هزینه های نوسازی و ایجاد زیرساخت ها است که این روند موجب کاهش روند نوسازی می شود.

فتح اللهی بیان داشت: با توجه به اینکه نیم میلیون نفر در بافت های فرسوده و پرخطر زندگی می کنند که با این حجم انبوه، جان انسان ها در خطر است و از طرفی نیز امکان روان سازی ترافیک و ایجاد زیرساخت ها میسر نیست، از دولت خواستاریم تا اقدامات مناسبی را در جهت تنظیم بودجه برای نوسازی بافت های فرسوده انجام دهد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: سرانه جمعیت در بافت های فرسوده شهر تهران 400 نفر در هکتار است و این رقم نیازمند تأمین زیرساخت های لازم است، به همین جهت باید وام های ویژه ای برای مالکان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار