سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آموزش هزار و ۱۰۰ خانواده تربت جامی در برابر مقابله با بلایای طبیعی

با اجرای طرح خادم در شهرستان تربت جام هزار و ۱۰۰ خانواده در برابر مقابله با بلایای طبیعی آموزش دیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علی کاظمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام گفت: بعد از ابلاغ این طرح و بررسی‌های انجام شده در مناطق و روستا‌های مختلف شهرستان، قرار شد در سال اول این طرح در مناطق اقامت کارکنان ارتش، مسکن مهر، فرهنگیان فاز یک، خیابان کلالی و روستای خرم آباد اجرا شود.

وی افزود: البته این سهمیه شهرستان در سال‌های بعد احتمال افزایش داردبطوری که در مرحله سال بعد ممکن است بیش از هزار ۱۰۰ خانواده را در دستور کار داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام بالال بردن آمادگی مردم در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: جنبش خانواده آماده در مخاطرات یک تلاش دسته جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی تا در برابر مخاطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند اماده شوند.

کاظمی افزود: این طرح توسط ۲۲ داوطلب این جمعیت انجام می‌شود که چندین سال در حوزه آموزشی هلال احمر فعالیت داشته اند و بدون هیچ چشمداشتی برای سلامت هر چه بیشتر جامعه تلاش می‌کنند.

وی با اعلام اینکه این طرح از اسفند ۹۵ در تربت جام آغاز شده گفت: این طرح پنج ساله پیش بینی شده است و تا ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و هر دوره آن یکسال زمان می‌بردکه در پایان این طرح باید بخش اعظمی از جامعه بتوانند در برابر حوادث و مخاطراتی که انسان را تهدید می‌کنند، واکنشی منطقی داشته باشند و بهرتین تصمیم را در زمان تهدید‌ها داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام به مراجعات ماهیانه مربیان هلال احمر به درب منازل اشاره کرد وافزود: داوطلبین هلال احمر با لباس و کارت شناسایی این جمعیت به درب منازل مناطقی که مشخص شده است، مراجعه حضوری و سرپایی دارند. در مرحله اول مراجعه خانواده‌های این مناطق طی فرم و پرسش‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا سطح آمادگی آنان را در برابر مخاطرات سنجیده شود.

کاظمی با اشاره به اهمیت آشنایی مردم با واکنش در برابر حوادث و بالایا گفت: با اجرای طرح خادم، ضریب ایمنی خانواده در مقابله با مخاطرات افزایش می‌یابد.

وی هر مرحله یکساله این طرح را ۱۲ جلسه حضوری معرفی کرد و افزود: بعد از ارزیابی آمادگی خانواده‌ها در مقابل بالا، در ۱۰ جلسه حضوری بعدی که به صورت مراجعه حضوری داوطلبین به درب منازل است، آموزش‌های لازم درباره مخاطرات طبیعی و انسان ساخت مانند زلزله، سیل و طوفان به خانواده‌ها ارائه می‌شود. در مرحله دوازدهم مجدد ارزیابی صورت می‌گیرد تا میزان افزایش آمادگی خانواد ه‌ها سنجیده شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام با اشاره به زلزله اخیر که باعث تخریب و خسارت‌های جانی و مالی در روستا‌های تربت جام شده بود گفت: در شرایطی که مردم اطلاعاتی از رویارویی با چنین حوادثی داشته باشند، خسارت‌های جانی و مالی کمتری را متحمل می‌شوند. شناسایی نقاط خطر و نقاط امن در واحد‌های مسکونی، آموزش‌های اولیه رویارویی با حوادث و مجموعه اقدامات بعد از حوادث باعث کاهش خسارت‌ها به خانواده‌ها خواهد شد.

کاظمی ضمن تشکر از مردم که از این طرح استقبال خوبی داشته اند گفت: بخشی از اجرای صحیح این طرح بستگی همکاری مردم دارد تا زمانی که مامورین هلال احمر به درب منازل مراجعه می‌کنند، همکاری لازم را داشته باشند و اموزش‌ها و برنامه‌هایی که به انان ارائه می‌شود را جدی بگیرند.

رئس جمعیت هلال احمر تربت جام با اشاره به اهمیت اقدام نیک و خداپسندانه کمک رسانی به افراد نیازمند و بی بضاعت گفت: در راستای اجرای طرح (همای رحمت) که در سراسر کشور توسط جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود، در این شهرستان هم برای پانزدهمین سال پیاپی با همکاری خیرین و داوطلبین این جمعیت در شب‌های قدر انجام شد. در این طرح با ۱۰ نوع اقدام حمایتی در قالب بسته‌های غذایی برای کمک به نیازمندان تهیه شد و در شب‌های قدر به صورت ناشناس و با حفظ کرامت انسانی بین نیازمندان توزیع گردید.

کاظمی کمک به خانواده‌های بی سرپرست و بی بضاعت را از اهداف اصلی این طرح برشمرد و افزود: در این ایام ۶۲۰ بسته شامل برنج، حبوبات، روغن، ماکارونی، خرما، رب گوجه فرنگی، سویا، قند، شکر و چای که توسط خیرین تهیه و جمع آوری شده بود، توزیع گردید.

وی گفت: در سال گذشته ۴۸۰ بسته غذایی با ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار ریال بین نیازمندان توزیع گردید که ارزش این سبد‌ها بالغ بر ۱۹۲ میلیون ریال بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام از زحمات خیرخواهانه و بشر دوستانه خیرین که در اجرای طرح همای رحمت با جمعیت هلال احمر تربت جام همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام//س. ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.