سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی وانت کاپرا +تصاویر و قیمت

وانت کاپرا از محصولات شرکت چینی ZXAUTO که تولید آن از سال 2006 و با نام گرند تایگر در زادگاه خود آغاز شده، خودرویی است که علی‌رغم بهره‌گیری از ظاهری پرصلابت، از عملکرد فنی مطلوبی برخوردار نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این خودرو در دو مدل تک و دو کابین طراحی و روانه بازار گردیده که در این مطلب به بررسی مدل تک کابین این وانت می‌پردازیم.





فضای داخلی این خودرو در نگاه اول خوب و مناسب به نظر می‌رسد. طراحی نه آن‌قدر ساده که نمایی بد و کسل‌کننده به سرنشین بدهد و نه آن‌قدر پیچیده که راننده را سردرگم کند، درواقع طراحی و جانمایی اجزای قرار داده‌شده در کابین برای یک وانت را می‌توان مناسب توصیف کرد. از اشکالات این خودرو می‌توان به کیفیت نه‌چندان مطلوب مواد به‌کاررفته در داخل کابین و خشکی آن‌ها و صندلی‌های خودرو اشاره کرد. در همین حال ارتفاع کابین از سطح زمین، نشستن را برای افراد کمی مشکل می‌کند.



این نکته را باید یادآور شویم که نسخه جدید این وانت هم چندی است که توسط گروه بهمن عرضه می‌شود.

بیشترین جذابیت ظاهری این خودرو مربوط به نمای جلو و بخصوص جلوپنجره بزرگ آن است که جلوه‌ای قوی و قدرتمند به این خودرو می‌دهد. چراغ‌های متناسب با این جلوپنجره در کنار سپر بزرگ این خودرو به‌ظاهر پرقدرت این خودرو کمک کرده‌اند، بااین‌حال طراحی این قسمت به‌خصوص چراغ‌های آن چندان به‌روز به نظر نمی‌رسد. در نمای جانبی ترکیب قسمت بار با طول ۲۱۸۰ میلی‌متر و قسمت جلو چندان زیبا به نظر نمی‌رسد و این شاید به دلیل طراحی ساده‌تر قسمت بار و همچنین در نظر نگرفتن سپر عقب مناسب برای این خودرو باشد، سپری که تا نزدیکی چرخ‌های عقب امتداد داشته باشد. نمای پشت خودرو نیز ساده طراحی‌شده است، که این را می‌توان به‌خوبی در چراغ مستطیلی شکل عقب، درب و سپر خودرو مشاهده کرد.



کاپرا مجهز به پیشرانه انژکتوری ۴ سیلندر خطی با حجم 2.4 لیتری است که ۱۳۴ اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتابی در حدود ۱۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر برای راننده به ارمغان می‌آورد.

این خودروی بی‌حال! دارای سیستم انتقال قدرت دستی و ۵ دنده است و به‌علاوه قابلیت تنظیم برای استفاده دو دیفرانسیل با حالت‌های 4L، 2W و 4WD وجود دارد.

حالت 4L برای زمانی است که در مسیرهای سخت و ناهموار قرار داشته و خودرو در این حالت از حداکثر توان پیشرانه و از هر دو محور استفاده می‌کند و با سرعت کم از این مسیرها عبور می‌کند.

البته گفتنی است که این خودرو برای کارهای آفرودی سنگین طراحی نشده است و به دلیل بهره‌مندی از سیستم تایمینگ تسمه‌ای، توان تحمل کمتری نسبت به خودروهایی نظیر رونیز را دارد و چندین بار مشاهده‌شده است که در حرکات پرفشار، این خودرو دچار پارگی تسمه تایم می‌شود.


* قیمت: میلیون تومان


منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.