سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بروجرد با محوریت پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق در مراتع

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بروجرد با محوریت پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق در مراتع با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  در این جلسه معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به اینکه آموزش جوامع محلی و فرهنگ سازی در رابطه با پیشگیری ازحریق در مراتع می‌تواند بسیار موثر باشد گفت:: ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد دوستدار منابع طبیعی و محیط زیست می‌تواند کمک بسیاری درپیشگیری از آتش سوزی و فرهنگ سازی دراین موضوع شود.

علی کورانی فر عامل ۹۸ درصد آتش سوزی‌ها درجنگل‌ها و مراتع را عوامل انسانی عنوان کرد و افزود: تغییر کاربری باغات و زمین‌های کشاورزی توسط افراد سود جو یکی ازعوامل آتش سوزی است که این موضوع باید توسط شهرداری پیگیری و بررسی شود.


وی بیان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط مانند بخشداری ها، دهیاران، هلال احمر، آتش نشانی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست نسبت به اقدامات پیشگیرانه در راستای اطفاء و جلوگیری از آتش سوزی در مراتع، مزارع و جنگل‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.


وی افزود: اداره هواشناسی بروجرد نسبت به اعلام درجه حرارت هوا و اعلام گرمای آن به دستگاه‌های مرتبط می‌تواند آمادگی نسبی را برای مهار آتش سوزی توسط آن‌ها فراهم نماید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد نیز در این جلسه گفت: هشت اکیپ برای اطفاء حریق در منابع طبیعی بروجرد تشکیل شده که به صورت کشیک ۲۴ ساعته کارخود را انجام می‌دهند.

امیر ثقلینی افزود: سه دیده بان نیز در مناطق هدف و مستعد آتش سوزی مستقرشده که کار اطلاع رسانی به موقع را برعهده دارند و تعداد آن‌ها نیزدر روز‌های گرم سال به هشت تن نیز افزایش می‌یابند.

وی گفت: برای جلوگیری از بروز آتش سوزی در مراتع مناطق بحرانی شناسایی و فصل بحران مشخص شده است.
ثقلینی در ادامه افزود: در روز‌های تعطیل که مردم به دامان طبیعت می‌روند آتش سوزی در مراتع بیشتر می‌شود.

انتهای پیام / د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.