چهار زمین لرزه زیر سه ریشتر از بامداد یکشنبه 28 خردادماه در سطح استان لرستان به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای حوالی خرم‌آباد در استان لرستان را لرزاند که وقوع این زلزله توسط مردم احساس شد. این زلزله با شدت ۲. ۲ ریشتر در ساعت ۳ و ۴۴ دقیقه و ۳۷ ثانیه ثبت‌شده است.
 
عمق وقوع این زمین‌لرزه ۱۰ کیلومتر و مرکز این زمین‌لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۳۳. ۵۲۷ و ۴۸. ۳۸۰ بوده است.
 
 رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: اولین زمین لرزه در سپید دشت با قدرت 2و 2دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ، ساعت یک و چهار دقیقه بامداد در عمق 10 کیلومتری از سطح زمین و دومین زمین لرزه در همین منطقه با قدرت 2 و نیم ریشتر ساعت در ساعت سه و 9 دقیقه بامداد در عمق 10 کیلومتری از سطح زمین رخ داد.

وی افزود: همچنین زمین لرزه دیگری با قدرت 2 و 2دهم ریشتر ساعت سه و 44 دقیقه در عمق 10 کیلومتری از سطح زمین در خرم آباد به وقوع پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت:همچنین زمین لرزه دیگری یا قدرت 2 ریشتر ساعت هفت و 15 دقیقه در اشترینان و در عمق یازده کیلومتری از سطح زمین رخ داد.

آریایی یادآور شد:زمین لرزه های دارای بزرگی زیر سه ریشتر هیچ خسارتی بهمراه ندارد و فقط ثبت دستگاهی می شود و معمولا هم توسط انسان احساس نمی شوند.
 
زلزله خرم‌آباد را لرزاند
 
وقوع این زمین‌لرزه در حالی است که از بامداد امروز سپیددشت از توابع شهرستان خرم‌آباد با وقوع دو زلزله خفیف تکان خورده است.
 
بنابراین گزارش، استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه‌ای زمین‌ساخت زاگرس از نواحی زلزله‌خیز کشور است که وقوع زمین‌لرزه‌های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه‌خیزی استان لرستان محسوب می‌شود.
 
 
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
جوان
۱۶:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
زلزله همین الان دوباره خرم اباد را لرزاند