سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود بیش از 84 هزار آواره به اروپا از طریق دریا در سال 2017

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد شمار آوارگانی که وارد اروپا شده اند در مقایسه با سال 2013، ده هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد، شمار آوارگانی که وارد اروپا شده اند در مقایسه با سال 2013، ده هزار نفر افزایش یافته است.


بر این اساس، سازمان بین المللی مهاجرت روز جمعه اعلام کرد 83 هزار و 928 آواره در سال 2017 از مسیر دریا به اروپا مهاجرت کرده اند که بیشتر آنها وارد ایتالیا شده اند.


این در حالی است که تا بیست و یکم ژوئن سال 2016، 215 هزار 997 آواره  از راه های آبی و خاکی به اروپا وارد شدند.


بنا بر اعلام این نهاد بین المللی، 85 درصد این آوارگانی معادل 71 هزار و 978 نفر، وارد خاک ایتالیا شده اند و باقی به یونان، قبرس و اسپانیا رفته اند.
همچنین دو هزار و 11 آواره در مسیر مهاجرت به ایتالیا جان خود را از دست داده اند.


سازمان بین المللی مهاجرت افزود هشت هزار و 363 آواره نیز خود را به یونان رسانده اند.


بر اساس این گزارش، از اول ژانویه تا کنون در مجموع دو هزار و 108 نفر هنگام عبور از دریای مدیترانه جان باخته اند. این آمار کمتر از دو هزار و 911 نفری است که در مدت زمان مشابه سال گذشته در مسیر اروپا کشته شدند.


اروپا از سال 2015 تا کنون بدترین بحران مهاجرتی خود را تجربه می کند و با مشکل اسکان دادن به صدها هزار آواره روبرو است که از منطقه خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا به اروپا مهاجرت کرده اند.

 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.