سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دادگستری پلدختر:

۲۱ درصد پرونده‌های پلدختر در شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد

سوری از ختم شدن ۲۱ درصد پرونده‌های ورودی در شعبه‌های حل اختلاف این شهرستان به صلح و سازش خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بیژن سوری، رئیس دادگستری پلدختر، گفت: تعداد پرونده‌های ورودی حوزه قضایی این شهرستان شامل دادگستری و شورای حل اختلاف در یک سال گذشته ۱۱ هزار و هشت پرونده است.

وی افزود: هفت هزار و ۵۳۰ پرونده ورودی از این تعداد در دادگستری و سه هزار و ۴۷۸ پرونده مربوط به ورودی شورای حل اختلاف شهرستان است.
رئیس دادگستری پلدختر گفت: تعداد پرونده‌های مختومه حوزه قضایی شهرستان پلدختر به طور کلی ۱۱ هزار و ۲۳۵ پرونده می‌باشد که تعداد پرونده‌های مختومه این حوزه از پرونده‌های وارده بیشتر است.

وی گفت: به طورقطع در میان پرونده‌های مختومه امسال تعدادی مربوط به ورود‌های سال‌های قبل است.
سوری افزود: تعداد کارکنان و کارمندان حوزه قضای شهرستان پلدختر ۵۲ نیرو شامل ۱۰ نیروی قضایی و ۴۲ کارمند است.

وی افزود: تعداد شعبه‌ها در دادسرا شامل سه شعبه رسیدگی و چهارشعبه در دادگاه می‌باشد همچنین در شورای حل اختلاف ۱۴ شعبه شامل هفت شعبه شهری و هفت شعبه روستایی فعال است.
رئیس دادگستری پلدختر گفت: از شعبه‌های شورای حل اختلاف چهار شعبه حکمی و سه شعبه فعال، کار ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا را انجام می‌دهند که وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: افراد نیازمند که به دادگستری مراجعه می‌کنند از جمله کسانی که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند وکیل، مشاوره و هزینه دادرسی رایگان از سوی دادگستری در نظر گرفته شده که در این رابطه دادگستری شهرستان ۸۴۵ مورد مشاوره رایگان داشته است.

وی گفت: دادگستری ۱۰ جلسه پیشگیری از وقوع جرم و ۲۰ دوره آموزشی برای اعضای شورای حل اختلاف شهرستان به وسیله اساتید داخل و خارج از شهرستان برگزار کرده است.
وی افزود: در دادگستری پلدختر هر هفته یک بار از زندان‌ها بازدید به عمل آمده و نشست قضایی انجام می‌شود که در این نشست اعضا به پرسش و پاسخ سوالاتی مبهم می‌پردازند.

وی در ادامه گفت: دادگستری شهرستان پلدختر در امور فرهنگی در سطح استان رتبه دوم را کسب کرده و از طریق استان از روابط عمومی این شهرستان تقدیر شده است.
رئیس دادگستری پلدختر گفت: در این دادگستری سیستم فیبرنوری آنلاین و به روز مجهز به سی ام اس و دستگاه پست جهت سهولت پرداخت هزینه‌های دادرسی نصب شده است تا مراجعه کنندگان با مشکل مواجه نشوند.
سوری افزود: سامانه ثنا در دادگستری شهرستان برای دریافت و دسترسی افراد به اخطاریه‌ها و اوراق قضایی از طریق تلفن همراه راه اندازی شده است.

وی گفت: بیشترین پرونده‌های قضایی در شهرستان پلدختر با توجه به جاده‌های خطرناک و حادثه خیز پلدختر - خرم آباد و پلدختر - کرمانشاه مربوط به پرونده‌های کیفری تصادفات رانندگی است.
وی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های حقوقی در دادگستری شهرستان را پرونده‌های بانکی تشکیل می‌دهند، گفت: تعداد پرونده‌های مربوط به مسایل خانوادگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

سوری افزود: هیچگونه پرونده‌ای مربوط به تخلفات انتخاباتی که جرم محسوب شود در شهرستان تشکیل نشده است.
رئیس دادگستری پلدختر گفت: این دادگستری از نظر پیشگیری از وقوع جرم یکی از دادگستری‌های موفق استان لرستان با کمترین ورودی پرونده و جرایم و تخلفات است.

انتهای پیام / د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.