سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تعدیل مجازات های سختگیرانه در قانون مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: تعدیل مجازات های سختگیرانه در قانون مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام محمود محمدی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار گردید، اظهار داشت: در برخی موارد مجازات قانونی با وصف فعلی جامعه بسیار سختگیرانه می باشد که بایستی تعدیل شود چرا که بنظر می رسد علیرغم اینکه قانون مبارزه با مواد مخدر بسیار سختگیرانه مجازات ها را تعیین نموده است لیکن این معضل عظیم هنوز ریشه کن نگردیده است .

وی به موضوع مهم استقلال دستگاه قضا و تاثیر ناپذیر بودن آن که خواسته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم شریف می باشد،اشاره کرد و تاکید نمود: دستگاه قضا زمانی مستقل است که مقتدر باشد چرا که اگر اقتدار نداشته باشد کسانی که دنبال زر و زور هستند قطعا تاثیر خود را می گذارند.

محمدی ادامه داد: اقتدار دستگاه قضا به به اینست کلیه کارکنان دستگاه اعم از قاضی و کارمند با ظلم و فساد مقابله و برای احقاق حق و عدالت ایستادگی کنند و اجازه ندهند هیچ جناح و حزبی در دستگاه قضادخالت نموده و زیاده خواهی داشته باشد و به همه به یک چشم نگاه کنند .

وی گفت: قضات و کارمندان دادگستری شهرستان زرند فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را سر لوحه کار خود قرار داده و در مقابل هرگونه تهدید ، تطمیع و فشار جوی ویا رودربایستی ایستادگی می نمایند .

وی با اشاره به اینکه هر چند شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری بسیار فعال می باشد ولی جهت رسیدن به هدف پیشگیری نیاز به همت و همکاری کلیه دستگاهها داریم این مقام قضائی موضوع پیشگیری را از پر اهمیت ترین موضوعات اجتماعی دانست وافزود: چرا که افزایش و تعدد جرائم قطعا بر مدیریت کلان کشور در زمینه های مختلف ازجمله آموزش ، اشتغال و ... تاثیر منفی خواهد گذاشت .

وی اضافه کرد افزایش زندانیان ضربات زیادی از حیث فرهنگی ، مالی ، اخلاقی و اجتماعی به جامعه وارد می کند که اصلاح قانون مجازات اسلامی گام بزرگی در زمینه حبس زدایی برداشته است .

این مقام قضائی تاکید کرد: دادگستری زرند مجازات های جایگزین حبس و گسترش فرهنگ صلح و سازش را با استفاده از ظرفیت شوراهای صلح و سازش و پتانسیل مشاورین مذهبی جزء برنامه های خود قرار داده است.

محمدی ادامه داد : دادسرای شهرسنان تلاش گسترده ای در جهت برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر دارد محمدی همچنین گفت: از موارد دیگری که جزء برنامه ها و اهداف دادگستری زرند می باشد افزایش نرخ رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی و اجرای سریع احکام صادره می باشد.

رئیس دادگستری زرند همچنین با اشاره به معضل زمین خواری و تصرفات غیر مجاز در سطح شهرستان،بیان داشت: با برگزاری جلسات و مکاتبات متعدد در زمینه حفظ حقوق بیت المال با متصرفین برخورد قاطع می شود.

وی ادامه داد: در شهرستان تصرفاتی وجود دارد که بعضاً با کوتاهی مسئولین وقت در موعد مقرر پیشگیری نشده و ما هم اکنون با درختان بعضا15 ساله مواجه می باشیم و با توجه به اهمیت حفظ درختان و بیابان زدایی دنبال راهکارمناسب جهت حفظ بیت المال و همچنین کاهش دغدغه مردم هستیم.

حجت السلام محمدی خطاب به سیاسیون و مدیران دستگاه های اجرایی گفت: افراد بایستی قبل از اعلام گزارش جرم به دادگستری از صحت گزارش خود اطمینان داشته باشند و به راحتی با آبرو و حیثیت افراد بازی نکنند.

وی بیان کرد: جناح چپ و راست به فرموده مقام معظم رهبری هر دو فرزندان انقلابند و هر فرد و مقامی که مورد تایید رهبری باشد برای ما ارزش دارد،خط قرمز دادگستری ولی فقیه (مقام معظم رهبری )و فتنه است وما به هر گونه تحرکاتی که با آبروی نظام بازی نماید برخورد جدی می نماییم .

رئیس دادگستری زرند  همچنین در مورد برخورد با اراذل اوباش گفت: دادگستری برخورد جدی با مخلین نظم و آسایش مردم دارد و بازداشت موقت قطعا در کمین استفاده کنندگان از سلاحهای سرد و چاقو می باشد .

وی با بیان اینکه وجود خبرنگاران در موفقیت و یا عدم موفقیت دستگاهها دخیل هستند،عنوان کرد:قوه قضائیه با کمک وهمیاری خبرنگاران پرکار و پر برنامه و استفاده از قلم و دوربین انها می تواند به اهداف خود دست یابد.

وی بیان داشت:دستگاه قضائی از انتقادات سازنده اصحاب رسانه و انعکاس خواسته های مردم به مسئولان قضائی نهایت استفاده بهینه را خواهد برد .

 

انتهای پیام/س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.