سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دلیل سه دهه میزبانی از مهاجران افغان

رئیس اجرائی دولت افغانستان از ایران قدردانی کرد

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان همزمان با روز جهانی «پناهنده» در مراسمی به همین مناسبت در کابل، از جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به دلیل بیش از سه دهه میزبانی از مهاجران افغان، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله» روز سه شنبه در مراسم گرامی داشت روز جهانی پناهنده که با حضور سفیران کشورهای خارجی، نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا برگزار شد، از کشورهای جهان خواست که برای بازگرداندن مهاجران افغان با ملاحظه وضعیت امنیتی افغانستان، تصمیم گیری کنند.
وضعیت امنیتی افغانستان در یک سال گذشته وخیم تر شده و از ابتدای سال 1395 اغلب استان های این کشور شاهد حمله های انتحاری و یا انفجارهای مرگبار بوده است که این حمله ها در کنار بی کاری، جوانان این کشور را به سمت مهاجرت سوق داده است.
همزمان با مهاجرت جوانان افغان به کشورهای جهان، از سال 2001 میلادی بیش از 7 میلیون تن از آنان همراه با خانواده های خود به کشورشان بازگشته اند.
بر اساس برآوردهای غیررسمی، بیش از 7 میلیون تن از شهروندان افغان در کشورهای مختلف دنیا بسر می برند که نزدیک به 6 میلیون تن از آنان در دو کشور همسایه ایران و پاکستان سکونت دارند و کمتر از یک میلیون تن دیگر در کشورهای اروپائی و کشورهای منطقه زندگی می کنند.
بیش از نیمی از مهاجران و پناهجویان افغان ساکن ایران و پاکستان به صورت غیرقانونی در این دو کشور ساکن شده اند.
وزارت امور مهاجرین افغانستان شمار شهروندان افغان را که در کشورهای مختلف دنیا بسر می برند 5 میلیون و 538 هزار نفر اعلام کرده است.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.