وزارت دفاع ملی افغانستان گفت: نیروهای اطلاعاتی کشورهای منطقه در تبانی با هراس افگنان در تلاشند در میان نیروهای ارتش رخنه کرده و دستاوردهای ارتش را به چالش بکشند.

وزارت دفاع افغانستان از نفوذی طالبان در بین نیروهای امنیتی ابراز نگرانی کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی با ابراز نگرانی از حمله نفوذی مخالفان مسلح در ارتش به نیروهای خارجی، گفت: نیروهای اطلاعاتی کشورهای منطقه در تبانی با هراس افگنان در تلاشند تا در میان نیروهای ارتش رخنه کنند و دستاوردهای ارتش را زیر سوال ببرند.

رادمنش در گفتگو با جمهور تاکید کرد که این وزارت تدابیر پیش گیرانه ای را برای جلوگیری از نفوذ هراس افگنان روی دست گرفته است از جمله استفاده از سیستم بایومیتریک تا از ورود هرگونه هراس افگن در میان ارتش جلوگیری شود.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی خاطرنشان کرد که هدف اصلی نفوذی هراس افگنان در میان سربازان ارتش، ایجاد بی اعتمادی ها میان نیروهای ارتش و نظامیان ناتو است.

در پیوند به این موضوع، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز گفته است که نفوذی هراس افگنان در میان ارتش و حمله آن ها بر سربازان ناتو، نمی تواند بر همکاری های ناتو با حکومت افغانستان تاثیرات منفی بر جای بگذارد.
این نگرانی ها پس از آن مطرح می شود که به تازگی، یک سرباز ارتش در قول اردوی ۲۰۹ شاهین، ۷ مشاور نظامی امریکایی را با ضرب گلوله زخمی کرد.

 

انتهای پیام/

 

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار