سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار صنف گلابگیران در خصوص عرقیات تقلبی

رئیس اتحادیه صنف گلابگیران و عرقیات میمند در خصوص عرقیات تقلبی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رئیسی رئیس اتحادیه صنف گلابگیران و عرقیات میمند بیان کرد: گلاب مرغوب و باکیفیت تلخ است و هر چه گلاب تلخ‌تر باشد نشان دهنده مرغوبیت آن است.

 

وی با بیان اینکه از هر کیلوگرم گل محمدی یک کیلو گلاب استخراج می‌شود ادامه داد: در اغلب موارد واحدهای صنفی عرقیات عرق میخک را به جای نسترن به مشتریان عرضه می‌کنند چرا که قیمت عرق نسترن گران است و گل نسترن کمیاب است.

 

رئیسی در خصوص نحوه تشخیص عرق نسترن از عرق میخک اظهار کرد: هنگام خوردن عرق میخک فرد در گلوی خود احساس سوزش می‌کند در حالی که در عرق نسترن این خاصیت دیده نمی‌شود ضمن آن که گل نسترن منحصر به میمند است و در هیچ کجای کشور کشت نمی‌شود و در نقاط دیگر کشور گل نسترن محدود بوده و به حدود ۲۰۰ هکتار می‌رسد ضمن آن که چیدن گل نسترن سخت است و هنر کارگران میمندی است.

 

رئیس اتحادیه صنف گلابگیران و عرقیات میمند افزود: در بهترین حالت از هر کیلوگرم گل ۵ کیلوگرم عرق تولید می‌شود.

 

رئیسی اضافه کرد: میمند یکی از بزرگترین مراکز تولید مواد اولیه عرقیات و گیاهان دارویی در کشور است به نحوی که سالانه بیش از ۱۰۰ تن گل بهار نارنج از میمند به سایر نقاط کشور به ویژه قمصر کاشان صادر می‌شود ضمن آن که بهار نارنج خشک نیز از میمند به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان آب موجود در عرقیات تولیدی ۱۵ درصد است و در مرغوب‌ترین نوع گلاب تولید شده ۱۲ تا ۲۵ درصد اسانس گلاب موجود است.

 

رئیس اتحادیه صنف گلابگیران و عرقیات میمند گفت: در گلاب عرضه شده در بازار از اسانس شیمیایی تقلبی استفاده می‌شود که سلامت افراد و خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد.

 

وی بیان کرد: گلاب عرضه شده در بازار با قیمت ارزان و بوی تند غیرطبیعی، تقلبی است و تشخیص این موضوع سخت و نیاز به دستگاه‌های پیشرفته دارد.

انتهای پیام/ن

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.