سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ششصد میلیون تومان در انتظار بهترین های بدنسازی؛

10 ایرانی در رده بندی بهترین بدنسازان جهان

نخستین رنکینگ بهترین‌های پرورش اندام جهان در سال 2017 با قرار گرفتن 10 ایرانی در جدول برترین ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان یکی از نوآوری‌های فدراسیون جهانی پرورش‌اندام، رده‌بندی بهترین بدنسازان جهان در 2 رشته بادی کلاسیک و فیزیک است.  
 
مطابق قوانینی که درباره این رنکینگ منتشر شده،در طول سال 2017 هر ورزشکار بادی کلاسیک و فیزیک که بتواند امتیازهای بیشتری کسب کند، در رتبه بالاتری می ایستد.در پایان سال هم به 10 نفر برتر هر رشته،جوایز نقدی تعلق ‌می گیرد.مجموع جایزه نقدی که برای این رده بندی در نظر گرفته شده،مبلغ 150 هزار یورو (بیش از 600 میلیون تومان) است.  
 
مکانیسم امتیازدهی این رنکینگ بدین شکل است که به نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی قاره ها، مستر المپیا،آرنولد کلاسیک اروپا،جام الماس کویت،مسابقه نوردیک فنلاند،جام الماس لیورپول انگلیس،مسابقه میراث ویدر تورنتو کانادا و مستر المپیا هنگ کنگ به ترتیب 9 ، 7 و 6 امتیاز تعلق می گیرد.  
 
بدنسازان ایرانی حق شرکت در 2 مسابقه قهرمانی آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی را ندارند. ضمن اینکه کار اخذ ویزا برای حضور در مسابقات جام الماس لیورپول و میراث ویدر تورنتو هم ساده نیست. آرنولد کلاسیک اروپا، نوردیک فنلاند، جام الماس کویت و مسترالمپیای هنگ کنگ،چهار رقابتی هستند که بدنسازان ایرانی می‌توانند با حضور در آن،شانس خود را برای صعود در رنکینگ فدراسیون پرورش اندام افزایش دهند.
 
در اولین فهرستی که منتشر شده، نام 10 ایرانی دیده می‌شود که همگی آنها در مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان، امتیازهای فعلی را کسب کرده‌اند. وحید ساعی دهقان، علی عرب، سیدامید موسوی، وحید بادپی، امین نخعی و فرشاد ولی‌پور 6 بادی‌کلاسیک کاری هستند که به خاطر کسب مدال طلا، 9 امتیاز گرفته‌اند و محسن ایمانی هم 6 امتیازی است.
 
در جدول برترین‌های فیزیک هم نام آریا نوروزی و محمد کبودی با 9 امتیاز و شنتیا لک‌پور با 7 امتیاز دیده می‌شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.