به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،خیرالله خادمی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه آهن میانه-اردبیل بیان کرد: در سفر رئیس و اعضای کمیسیون عمران به استان اردبیل، در رابطه با نحوه تامین مالی خطآهن میانه-اردبیل تصمیمهای مهمی اتخاذ شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اهمیت پروژه راه آهن میانه-اردبیل اظهار داشت: از طریق این خط ریلی و اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور، مراودات اقتصادی بین این استان و آذربایجان شرقی تقویت خواهد شد و با وجود کارخانه ذوبآهن در استان اردبیل میتوان از طریق حمل و نقل ریلی مواد اولیه و مورد نیاز از بنادر جنوبی کشور و استان های کرمان، خوزستان و اصفهان را به استان اردبیل منتقل کرد.
خادمی یادآور شد: راهآهن میانه اردبیل به طول 175 کیلومتر در دو بخش میانه-فیروزآباد به طول 79 کیلومتر و فیروزآباد- اردبیل به طول 96 کیلومتر در دست اجرا است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه دراین مسیر بالغ بر 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، 31 دستگاه پل دره ای بزرگ به طول 4 هزار و 23 متر، 3 کیلومتر پل آبرو و 4 کیلومتر گالری در این محور طراحی شده که احداث آنها به عملیات سخت و پیچیده مهندسی نیاز دارد.
خادمی سرعت طراحی شده این خط ریلی را برای قطارهای مسافری 160 کیلومتر در ساعت و قطارهای باری 120 کیلومتر در ساعت عنوان و افزود: ترافیک مسافری این راه آهن در سال یک میلیون و 500 هزار نفر و ترافیک باری آن سالیانه 4 میلیون تن پیش بینی شده است.
انتهای پیام/