سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برداشت200تن محصول کلزا در بافت

کشاورزان کلزا کار بافت ،امسال برای اولین بار ،بیش از 200تن محصول کلزا را برداشت خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت :کشاورزان شهرستان بافت امسال با جایگزینی محصولات کم آب و با راندمان تولید بالا توانستند 120درصد بالاتر از تعهد ایجاد شده در بخشش کشاورزی ،در اشتغال و تولید شهرستان تاثیر داشته باشند.
احمد کریمی افزود: کشاورزان شهرستان بافت درستاد توسعه اقتصاد مقاومتی استان با تعهد تولید 80 تن کلزا ،توانستند این تولید را بیش ازتعهد و قرارداد تعیین شده انجام دهند و امسال از 120هکتار ازمزارع زیر کشت این محصول در منطقه دشتاب بیش از 200تن محصول کلزا تولیدو روانه سیلوهای غله استان نمایند.
وی گفت :استقبال خوب کشاورزان در جایگزینی این محصول به جای گندم و جو ،توانسته علاوه بر صرفه اقتصادی بالا،کاهش مصرف آب را نیز تا حد زیادی در منطقه کم آب دشتاب به دنبال داشته باشد .
فرمانداربافت نیز با ابراز رضایت از اقدام کشاورزان منطقه دشتاب برای کشت این محصول پردرآمد گفت:ایجاد اشتغال مهمترین مزیت این نوع کشت بوده که در فصل برداشت به خوبی قابل لمس است .
حمزه جواران افزود:با اقدام به موقع کشاورزان برای تغییر الگوی کشت مشکل کمبود آب کشاورزی در منطقه کنترل و با این روش محصول مرغوب و با صرفه اقتصادی مناسبتری نسبت به گذشته نصیب کشاورزان شده است .
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.