سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موگرینی: اتحادیه اروپا به دنبال تقویت توان دفاعی خود است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اقدامات بیشتر این اتحادیه برای افزایش توان دفاعی خود به منظور مقابله با چالش های امنیتی و بین المللی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور فنلاند و معاون دبیر کل ناتو گفت: اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری برای افزایش توانمندی دفاعی خود برای مقابله با چالش های امنیتی و بین المللی انجام می دهد.

موگرینی گفت: در حال حاضر اقداماتی گسترده برای افزایش همکاری ها بین اتحادیه اروپا و ناتو در جریان است.

وی افزود: همکاری ها بین اتحادیه اروپا و ناتو هرگز به این اندازه خوب نبود. ما واقعا در یک قالب اروپایی در همه حوزه های امنیتی همکاری می کنیم.

موگرینی تصریح کرد ما چند هفته پیش شاهد دیدار رسمی ترامپ از اتحادیه اروپا بودیم و این را بگویم که برای من جای بسیار خرسندی بود که معاون رئیس جمهور به صورت رسمی از نهادهای اتحادیه اروپا در حالی که اولین ماه های کار خود را سپری می کرد، دیدار کرد. این مساله برای یک دولت در آمریکا بی سابقه است. تعهدی که ما به صورت رسمی از دولت آمریکا در قبال اتحادیه اروپا دریافت کردیم بسیار قوی بود. البته من درباره تعهدات آمریکا درباره ناتو نظری نمی دهم ولی چیزی که می توانم بگویم این است که ما در اتحادیه اروپا در تلاش برای تقویت توان دفاعی کار می کنیم که ارتباطی با آمریکا ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد این فرایندی است که با پیمان لیسبون شروع شد و یک سال پیش آن را راه انداختیم که همه اینها پیش از انتخابات آمریکا و همه پرسی در انگلیس بود. علت آن نیز نیاز اتحادیه اروپا به بنیه دفاعی بیشتر و نیاز شهروندانمان است. ما همچنین در هفته های اخیر گام هایی بی سابقه را برداشته ایم که به افزایش توان دفاعی و اعتبار اتحادیه اروپا می انجامد و آن را تقویت می کند. ما این اقدامات را برای خود انجام می دهیم و عوامل خارجی در آن تاثیری ندارد.

موگرینی گفت: یک احساس بی مناقشه در همه کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد و آن این که همه شهروندان اروپایی خواهان مداخله هر چه بیشتر نهادهای اروپایی در مسائل امنیتی و همکاری بیشتر آنان در سراسر قاره اروپا هستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خاطرنشان کرد تقریبا هشتاد درصد شهروندان اروپایی اعلام کرده اند که خواستار افزایش تحرکات اتحادیه اروپا در مسائل سیاست خارجی و دفاعی هستند علت نیز این است که شهروندان اروپایی به خوبی درک کرده اند که در دنیای امروز اندازه مهم است و به عنوان اتحادیه اروپا، ما قدرت و توان تاثیر گذاری برای مقابله با چالش های امنیتی پیش روی خود را داریم، خواه این چالش ها منطقه ای باشند یا بین المللی؛ از این رو این درخواست جدی شهروندان اروپایی است که اتحادیه اروپا در صحنه جهانی بیشتر حاضر باشد و به همین خاطر است که ما همه این کارها را در اتحادیه اروپا انجام می دهیم.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.