مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت غیرقابل پیش بینی بودن دولت تازه کار آمریکا موجب شده کشورهای بیشتری برای همکاری و مشارکت با اتحادیه اروپایی وارد گفتگو شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، فدریکا موگرینی -- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا -- روز چهارشنبه در بروکسل گفت غیر قابل پیش بینی بودن دولت تازه کار آمریکا موجب شده است کشورهای بیشتری برای همکاری و مشارکت با اتحادیه اروپایی وارد گفتگو شوند. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود کشورهای بیشتری برای همکاری و مشارکت با اتحادیه اروپایی اعلام آمادگی می کنند و علت آن هم غیرقابل پیش بینی بودن دولت تازه کار آمریکاست. 

موگرینی گفت «تمایل روزافزونی برای همکاری با اتحادیه اروپا بوجود آمده  و بخشی از آن به غیرقابل پیش بینی بودن موضع گیری های دوستان ما در واشنگتن باز می گردد.» 

موگرینی خروج آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس یکی از نمونه های بارز این تغییر موضع خواند و گفت «از نگاه سیاسی، کاری که ما می توانیم بکنیم این است که از دوستان آمریکایی خود بخواهیم در صحنه جهانی باقی بمانند. می دانم که شاید شنیدن چنین درخواستی از بروکسل برای واشنگتن خیلی باورپذیر نباشد اما واقعیتی است که در حال رخ دادن است.

وی افزود: تاکید من بر واقعیت است زیرا ده روز گذشته را در کشورهای مختلف جهان سپری کردم و چیزی که دیدم نیاز و تمایل روز افزون برای مشارکت و همکاری با اتحادیه اروپاست. بخشی از این مسئله، شاید به غیرقابل پیش بینی بودن مواضع دوستان ما در واشنگتن بر می گردد. موضوع توافق آب و هوایی پاریس یکی از نمونه های عینی است که هفته گذشته شاهد آن بودیم. ما می خواهیم آمریکا همچنان نقش جهانی و تعهدات خود را در صلح، ثبات و توسعه جهانی ایفا کند.» 

موگرینی با اشاره به تنش های منطقه ی خاورمیانه (غرب آسیا) بر سر موضوع قطر افزود « هم اکنون در خلیج فارس با اوضاع بسیار نابسامانی روبرو هستیم که برای همه نگران کننده است و روشن است که به همکاری و مشارکت بیشتر نیاز داریم.»

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار