سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

گرد آوری ورونمایی مجموعه آثار استاد تاج اصفهانی

مدیر هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از گردآوری و رونمایی مجموعه ای از آثار استاد جلال تاج اصفهانی صاحب مکتب آواز اصفهان در قالب دو لوح فشرده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد عیدی  اظهار کرد: در این مجموعه هنری که در دفتر تخصصی موسیقی در هنرسرای خورشید اصفهان رونمایی شد، آثاری از این استاد و پیشگام آواز برجسته کشورمان، در گوشه ها و دستگاه های موسیقی از جمله بیات اصفهانی، ماهور و دیگر سبک ها جمع آوری و عرضه شده است.
 
وی با بیان اینکه پیش از این بسیاری از آثار این هنرمند انتشار نیافته بود، افزود: باتوجه به شهرت و صاحب مکتب بودن او، لزوم جمع آوری و ارائه این آثار ضروری بود.
 
مدیر هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اضافه کرد: گردآوری و عرضه آثار و یا تجلیل از هنرمندان در رشته های مختلف از جمله موسیقی از جمله فعالیت هایی است که این مجموعه برای پاسداشت سرمایه های هنری انجام می دهد.
دستگاه‌های موسیقی ایرانی یا به شکل خلاصه دستگاه اصطلاحی در موسیقی سنتی ایرانی است که به مجموعه‌ ای از چند نغمه که در اصطلاح هنری ' گوشه ' نامیده می شود.
این 'گوشه' ها در گام، کوک، و فواصل نت هماهنگی دارند.
 
هفت دستگاه موسیقی ایران شامل ماهور، نوا، شور، سه ‌گاه، چهارگاه، راست ‌پنجگاه، و همایون است، همچنین پنج ردیف آوازی که گاه با نام دستگاه نیز گفته می‌شوند شامل آواز ابوعطا، آواز دشتی، آواز افشاری، آواز بیات ترک، و آواز بیات اصفهان در موسیقی ایران وجود دارد.
 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.