سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

پیش‌بینی برداشت 210 تن توت‌فرنگی در آمل

پیش‌بینی می‌شود در این شهرستان 210 تن توت‎فرنگی برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت توت فرنگی در شهرستان آمل گفت: پیش‌بینی می‌شود در این شهرستان 210 تن توت‌فرنگی برداشت شود.

وی افزود: آمل دارای 22 هکتار سطح زیر کشت توت‌فرنگی است و بازدیدهای لازم از مزارع توت‌فرنگی توسط کارشناسان این اداره انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: هیأتی از کارشناسان ستادی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی دهستان پائین خیابان لیتکوه مرانده از مزرعه یک هکتاری توت‌فرنگی در روستای ولیسده بازدید شده است.

این مسؤول با اشاره به رضایت‌مندی از کشت توت‌فرنگی در بین کشاورزان آملی، بیان کرد: از نزدیک در مورد چگونگی کشت ارقام مختلف، وضعیت تولید، برداشت و عرصه توت‌فرنگی به بازار تبادل نظر شده است.

اسلامی با اعلام اینکه آموزش در جهاد کشاورزی از موارد بسیار مهم بوده و به صورت مستمر در حال برگزاری است، گفت: کلاس آموزشی ویژه رمضان در مورد مبارزه با آفت ساقه‌خوار برنج، بیمه محصولات زراعی و باغ‌ها در روستای تمسک زیر پوشش مرکز جهاد کشاورزی دشت‌سر برگزار شده است.

وی افزود: در مورد موضوع تغذیه، آفات و بیماری‌های برنج به همراه توصیه‌هایی مربوط به تب کریمه کنگو در روستای سرهنگ‌کتی زیر پوشش مرکز جهاد کشاورزی مرانده دنبال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اعلام اینکه پس از درخواست اعضای شورای اسلامی و کشاورزان روستای کمدره بخش دشت‌سر پروژه چاه عمیق به طول 110 متر اجرا شد، گفت: این پروژه برای رفع نیاز آبی اراضی شالیزاری عملیاتی و تجهیز شده است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه روستای کمدره هر سال برای شخم، شیار و آب‌تخت کردن شالیزارها در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی با کمبود آب زراعی مواجه بود، بیان کرد: با حفر این چاه عمیق و تجهیز آن مشکل کم‌آبی 200 هکتار از اراضی شالیزاری برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.