سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تولید بیش از چهار هزار تن گوشت قرمز بهداشتی با نظارت دامپزشکی خراسان رضوی

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از نظارت بهداشتی بر تولید، نگهداری و عرضه ۴۷۰۰ تن گوشت قرمز در استان طی ۲ ماه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مجیدروحانی نژاد مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی ۲ ماهه اول امسال، کارشناسان دامپزشکی مستقر در واحدهای تولیدی از ورود ۱۲ تن گوشت حاصل از این دام‌ها که غیرقابل مصرف بوده جلوگیری و نسبت به معدوم نمودن آن اقدام کرده اند.

وی افزود:دام کشتار شده در کشتارگاه‌های استان را طی مدت یادشده، بیش از ۱۵۸ هزار راس دانست و یادآور شد: گوشت حاصل تمامی کشتارگاه‌های استان تحت نظارت کامل بهداشتی کارشناسان دامپزشکی این اداره کل قرار دارد و هیچ گونه نگرانی از بابت مصرف فرآورده‌های خام دامی حاصل از اینگونه کشتارگاه‌ها وجود ندارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی همزمان با ماه رمضان و نیز با توجه به اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز و معتبر سطح شهر تهیه شوند؛ گفت: در صورت خرید محصولات بسته بندی، بایستی دقت شود بر روی بسته بندی، نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء و کد پروانه تولید درج شده باشد و از خرید فرآورده‌های خام دامی از افراد دوره گرد به شدت پرهیز شود.

شهروندان در زمان خرید گوشت قرمز به مهردامپزشکی و نشانه گذاری لاشه که به صورت بر چسب‌های سفید رنگ روی دو دست و دو ران لاشه دام با ذبح بهداشتی و شرعی نصب شده دقت کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (پیامگیر اداره کل)، سامانه پیامک اداره کل به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در تماس باشند.

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.