سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آیت الله مستجابی یک تاریخ مبارزه برای ملت ایران است

یکی از یاران و دوستان نزدیک آیت الله مستجابی گفت: آیت الله مستجابی یک تاریخ مبارزه برای ملت ایران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله نجفی باحضور در مراسم نکوداشت آیت الله مستجابی ضمن اشاره به روایتی از امیرالمومنین که اگر از کسی را بیش از آنچه استحقاق دارد ستایش کنید چاپلوسی است و اگر به آن انداره ای که مستحق است کم بگذارید آن کم گذاشتن جهل است افزود:
اینجا جمع شده ایم تا بیشتر با شخصیت ایت الله مستجابی اشنا شویم.
 
وی ادامه داد: آیت الله مستجابی یک مجموعه است مجموعه ای که نه تنها در اصفهان بلکه در ایران و اگر بگویم در مذهب طائفه حقه این مجموعه کم نظیر است حرف بی جایی نزده ام. ایت الله مستجابی در جوانی و در 20 سالگی از ایت الله سید ابوالحسن اصفهانی اجازه اجتهاد گرفته و علاوه بر آن این اجازه از طرف آیت الله سید محمد تقی خوانساری و آیت الله کاشانی نیز صادر شده است. ایشان تحصیلات خود را در اصفهان قم تهران و نجف سپری کرد.

وی ادامه داد: اما چهره دیگر ایشان چهره پهلوانی است. پهلوانی یک فرهنگ است. پهلوانان دیگران را بر خود ترجیح می دهند و این روحیه در ایشان نمود دارد و چه زیبا که عنوان مجتهد پهلوان را در این بزرگداشت انتخاب نموده اند. ایشان در جریان ملی شدن صنعت نفت در کنار آیت الله کاشانی و در جریان فدائیان اسلام در کنار نواب صفوی حضور داشته و در این مبارزات صدمات بزرگی را در زندان ها و تبعیدها متحمل شده اند که نمیتوان بیان کرد.

این یار دیرین آیت الله مستجابی خاطرنشان کرد: اقدام ارزنده ای ازسوی شهرداری اصفهان صورت گرفته و امیدوارم برای شخصیت های ارزنده ای که در این شهر داریم مجددا تقدیر به عمل آید و باید توجه داشت که تجلیل از علما تجلیل از علم است.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.