سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

جلوگيری از حمل و نقل دام بدون گواهی حمل بهداشتی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: نیروی انتظامی از حمل و نقل دام بدون گواهی حمل بهداشتی دام در مبادی ورودی استان ایلام جلوگیری کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مجید خادمی در جلسه بررسی بیماری ویروسی تب کریمه کنگو در استان ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو هیچ گونه علائمی بر روی دام و لاشه نداشته، لازم است مردم از خرید گوشت از مراکز غیرمجاز خودداری کرده و گوشت خریداری شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای بین صفر تا چهار درجه در یخچال نگهداری و سپس به مصرف برسانند.
 
خادمی به دامداران توصیه کرد از تماس، له کردن و یا جدا کردن کنه از روی بدن دام خودداری کنند.
 
وی اظهارکرد: استفاده از دستکش هنگام قطعه، قطعه کردن گوشت لازم است و مردم باید به مسائل بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
معاون سلامت اداره كل دامپزشكي استان افزود: صدا و سیمای مرکز استان ایلام در خصوص افزایش آگاهی‌های عمومی مردم اقدام کرده و نیروی انتظامی از حمل و نقل دام بدون گواهی حمل بهداشتی دام در مبادی ورودی استان جلوگیری کند.
 
خادم عنوان کرد: فعالیت‌های آموزشی و ترویجی لازم برای افزایش اطلاعات عمومی از طریق مدیریت ترویج، مشارکت‌های مردمی جهادکشاورزی، دامپزشکی و ... انجام پذیرد.
 
 
انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.