سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی سودآورترین بخش اقتصادی در کردستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بخش کشاورزی یکی از سودآورترین بخش‌های اقتصادی در استان کردستان است.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان، کریم ذولفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بعد ظهر امروز در نشست خبري به مناسبت هفته جهاد كشاوروي در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: در هفته جهاد کشاورزی در استان یک هزار و 283 پروژه افتتاح میشود که برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 792 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته ذولفقاری، 958 پروژه از پروژه‌های قابل افتتاح هفته جهاد کشاورزی مربوط به بهبود تولیدات گیاهی، 7 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری، 7 پروژه بهبود تولیدات دامی، 4 پروژه صنایع کشاورزی، 281 پروژه آب و خاک و امور فنی و مهندسی و 26 پروژه تعاون روستایی است.

وی با اشاره به قدردانی از تلاشهای استندار کردستان، افزود: 16 هزار هکتار دیگر به 17 هزار شبکه سطح اراضی آبی استان اضافه مي شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تولید 2 میلیون 600 هزار تن محصول کشاورزی در سال 95 خبر داد و گفت: تولید محصول کشاورزی در استان تا پیش از سال 92 برابر با یک میلیون 800 هزار تن بوده است.

وی در ادامه به ظرفیت سردخانه‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: تا قبل از سال 92 ظرفیت سردخانه‌ای ما در کردستان حدود 18 هزار تن بود که این میزان در حال حاضر با رشد 100 درصدی به 36 هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان  گفت: در حوزه مرزی غرب کشور 17 هزار و 140 هکتار با اعتبار 284 میلیارد تومان قرارداد داریم و 16 هزار هکتار معادل 260 میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص آب آن را امروز نهایی کرده‌ایم.

به گفته ذوالفغاري 520 میلیارد تومان حداکثر تا پایان سال 97 در بخش تبدیل اراضی دیم به آبی در کل استان هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه بیمه محصولات زراعی استان کردستان رتبه نخست را در کشور دارد، اضافه کرد: 22 درصد از کل محصولات زراعی بیمه شده در کردستان مربوط به استان کردستان است.

ذوالفغاري با اشاره به فعالیت 727 واحد مرغداری در استان افزود: مرغ تولیدی این واحدهای مرغداری در سطح استان کردستان به 10 استان کشور صادر می‌شود.
 
انتهایی پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.