سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

شناسایی 90 رقم انگور در ملکان

محققان ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ملکان موفق شده اند 90 رقم انگور داخلی و خارجی را شناسایی و به باغداران معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایمانی مسوول ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ملکان گفت: این ارقام انگور داخلی و خارجی از نقاط مختلف جمع آوری و در قالب نمادی در این ایستگاه نگهداری می شود.
 
وی گفت: استفاده نکردن از سموم و کود شیمیایی ، ارگانیک بودن انگور و همچنین مقاوم بودن به سرما و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت های ارقام انگور این مرکز است.
 
وی با اشاره به تلاش محققان این ایستگاه برای شناسایی ارقام مقاوم به سرما گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد انگورسلطانی حبه درشت ، فخری زرد و خلیلی زود رس نسبت به سرما مقاوم بوده ومی تواند در شرایط نامساعد آب وهوایی خسارت کمتری نسبت به سایر ارقام انگور داشته باشد.
 
مسئول ایستگاه تحقیقات منابع طبیعی وکشاورزی ملکان افزود : این شهرستان با تولید حدود 260 هزار تن انگور و بیش از 50 هزار تن کشمش خشک ، رتبه سوم تولید کشوری را به خود اختصاص داده است که بخش قابل توجهی از صادرات کشمش کشور از این شهرستان صورت می گیرد.
 
شهرستان ملکان 65 درصد تولید انگور آذربایجان شرقی و هفت درصد تولید این محصول را در کشور در اختیار دارد.
 
 
انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.