سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

تعطیلی 5 واحد آلاینده محیط زیست در استان اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تعطیلی 5 واحد آلاینده محیط زیست در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست افزود: در سه ماهه چهارم سال گذشته 13 مورد از واحدهای آلاینده در استان جریمه و امسال نیز 5 واحد آلاینده در این زمینه تعطیل شدند.

وی گفت: سال گذشته در مجموع بیش از هزار و 800 مورد پایش در واحدهای تولیدی و صنعتی انجام گرفته و 312 مورد به این واحدها اخطار داده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: تخریب زیستگاه و چرای بی رویه یکی از اصلی ترین مشکلات زیست محیطی در استان اردبیل است که باید برای جلوگیری از ادامه دار بودن این روند توجه ویژه ای داشته باشیم.

خداپرست افت آبخوان دشت اردبیل را هم از مشکلات اساسی در حوزه محیط زیست استان دانست و گفت: برنامه های آموزشی مدیریت پسماند و مدیریت مصرف آب در جوامع محلی و گروه های هدف نیز به صورت اساسی پیگیری می شود که با کمک موسسات مردم نهاد در حال انجام است.

وی بیان کرد: هفته محیط زیست امسال با شعار "من با طبیعت هستم" اجرا خواهد شد و در راستای آگاه سازی جامعه و ایجاد حساسیت در بین افراد رویکرد اداره کل محیط زیست در چند سال گذشته بر روی برنامه های فرهنگی و آموزشی متمرکز بوده است.

خداپرست عنوان کرد: موزه تاریخ طبیعی در این هفته به صورت رایگان آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است و مراکز معاینه فنی نیز با تخفیف 50 درصد خدمات ارایه می کنند.

وی به پاکسازی مناطق تحت مدیریت از جمله دریاچه نیور و اثر طبیعی ملی سبلان اشاره کرد و گفت: گشت های ویژه ای نیز در این هفته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به منظور بازدید از سیستم های بی خطر سازی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.