سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ، پایان سفر تنها و تلخ بانوی بیمار فلسطینی+ تصاویر

«ماویه ابو صلاح» اولین و آخرین بیمار فلسطینی نیست که به دلیل قساوت صهیونیست‌ها، در تنهایی و دور از خانواده جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ " ماویه ابو صلاح" یکی از صدها بیمار بدحال مبتلا به سرطان در فلسطین بود که برخلاف تبلیغات رسانه‌ای صهیونیست‌ها، چندین سال از دریافت خدمات پزشکی و تکمیل دوران درمان محروم شده بود. مقامات رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها این‌طور ادعا می‌کنند که محاصره فلسطینی‌ها اختلالی برای پیگیری درمان بیماران بوجود نمی‌آورد و فلسطینی‌های بیمار می‌توانند برای تکمیل دوره درمان وارد اراضی اشغالی شوند. اما در واقعیت شرایط کاملا متفاوت است.



بیماران بدحال فلسطینی اغلب امکان خارج شدن از محاصره و پیگیری درمان خود را در بیمارستان‌های اراضی اشغالی ندارند. در برخی موارد که بیماری در شرایط بحرانی قرار دارد، فقط اجازه می‌یابد بدون هیچ همراهی، و به تنهایی، عازم اراضی اشغالی شود. "ابو صلاح" هم یکی از بیماران بدحال فلسطینی بود که مدتها از بیماری سرطان رنج می‌کشید. زمانیکه قرار شد وی را به بیمارستان بیت المقدس منتقل کنند، همسر و فرزندانش اجازه همراهی او را نیافتند. این زن فلسطینی در حالیکه بر روی تخت خوابیده بود، بدون حضور اعضای خانواده‌اش از ایستگاه بازرسی عبور داده شد.


پس از بستری شدن زن فلسطینی در بیمارستان متعلق به صهیونیست‌ها، به فرزندانش اجازه عبور از ایست بازرسی و ملاقات با مادر داده نشد. همسر این زن فقط یک شب اجازه یافت در بیمارستان و کنار او بماند.


لحظه‌ای که خبر درگذشت "ماویه ابو صلاح" به همسرش داده می‌شود

بیماران فلسطینی اغلب همین وضع را دارند و باید به تنهایی سفر درمانی خود را به اراضی اشغالی آغاز کنند. به افراد جوان خانواده، به ویژه پسران، اجازه همراهی بیمار داده نمی‌شود و بهانه آن رعایت موارد امنیتی ذکر می‌شود.

" ماویه ابو صلاح" سرانجام با وجود دریافت امکانات درمانی و گذراندن دوره طولانی شیمی درمانی، به دور از خانواده‌اش درگذشت. پیکر وی را برای خاک‌سپاری به زادگاهش در کرانه باختری رود اردن منتقل کردند. بسیاری از بیماران فلسطینی که در شرایط وخیم سلامتی هستند، این پایان تلخ را پیش روی خود مجسم می‌کنند.


انتقال پیکر بی‌جان "ماویه ابو صلاح" از اراضی اشغالی به کرانه باختری





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.