دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل؛ دبیر کل سازمان ملل در سالگرد جنگ رژیم صهیونیستی و اعراب با انتشار بیانیه ای، راه حل دو کشوری براساس مذاکره را تنها راه برای صلح و امنیت منطقه ای دانست.

آنتونیو گوترش در بیانیه ای خود آورده است امروز پنجاهمین سالگرد جنگ 1967 اعراب و اسرائیل است که نتیجه آن اشغال کرانه باختری، قدس شرقی، غزه و بلندی های جولان سوریه و نیز آوارگی صدها هزار فلسطینی و سوری بود.

این اشغالگری هزینه سنگینی از نظر انسانی و توسعه بر مردم فلسطین به جا گذاشت. در میان آنان، نسلی از پس نسل دیگر در اردوگاه های آوراگان زندگی کردند و برخی در فقر مطلق با امکانات رفاهی اندک چشم اندازی برای زندگی بهتری برای فرزندان شان نداشتند.

اشغالگری، زندگی اسرائیلی ها و فلسطینی ها را تغییر داده است؛ این امر باعث ایجاد چرخه مکرر خشونت و مجازات شد. ادامه این کار پیامی خالی از تردید را برای نسل های فلسطینی می فرستد که رویای آنان برای داشتن کشور فقط در اندازه یک رویا باقی می ماند، و برای اسرائیلی ها این پیام را می فرستد که تمایل آنان برای صلح، امنیت و به رسمیت شناخته شدن منطقه ای دست نیافتنی خواهد بود.

پایان دادن به اشغالگری که 1967 شروع شد و رسیدن به راه حل دو کشوری بر اساس مذاکره تنها راهی است که بنیان صلحی پایدار را پدید می آورد و تامین کننده امنیت اسرائیل و خواست مردم فلسطین برای داشتن کشور و استقلال است. این تنها راه برای رسیدن به حقوق مسلم مردم فلسطین است. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار