سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنای افغانستان:

استعفای رهبران حکومت وحدت ملی راه حل بحران کنونی نیست

نمایندگان مجلس سنای افغانستان معتقدند که درخواست تظاهرات کنندگان مبنی بر استعفای رییس جمهور و رییس اجراییه دولت وحدت ملی معقول نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «قیس وکیلی» یک عضو سنای کشور گفت: درخواست استعفای رییس جمهور و رییس اجراییه دولت وحدت ملی از سوی تظاهرات کنندگان کار درستی نیست؛ اما در بخش برکناری مقام‌های بی کفایت امنیتی ما طرفدار آنان هستیم.
 
به گفته وی، مسئولان امنیتی بی کفایت هستند و باید به دلیل ناتوانی استعفا دهند.
 
«عبدالله قرلق» نیز گفت، استعفای رییس جمهور و رییس اجراییه دولت وحدت ملی راه حل نیست و آنها باید در عملکرد خود تغییراتی ایجاد کنند و از تمرکزگرایی قدرت و تفکر انحصار طلبانه‌شان دست بردارند.
 
سناتوران می گویند که مردم به اجبار دولت وحدت ملی را پذیرفته اند و در شرایط کنونی بدیلی برای این دولت وجود ندارد.
 
«حنیف حنفی» دیگر عضو سنا هم گفت: درخواست استعفای رییس جمهور  و رییس اجراییه دولت وحدت ملی خواست دشمنان است؛ بدیل این حکومت داعش و طالبان است. ما باید همه با هم از نفاق ملی به سوی اتفاق ملی حرکت کنیم.
 
سرانجام سناتوران با اکثریت آرا تصمیم گرفتند تا وزیر داخله، فرمانده پلیس و فرمانده گارنیزیون کابل را در خصوص حمله خونین چهارشنبه گذشته، تیر اندازی بر تظاهرات کنندگان و حملات انفجاری در مراسم خاکسپاری پسر محمد علم ایزدیار معاون اول سنا، به این مجلس فرا بخوانند.
 
روز جمعه گذشته شماری از ساکنان کابل در اعتراض به افزایش حملات انتحاری و انفجاری در کابل دست به تظاهرات گسترده زدند، اما این تظاهرات به خشونت کشیده شد و تظاهرت کنندگان با شلیک گلوله نیروهای امنیتی روبرو شدند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.