سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

نیاز۲۲۳میلیاردی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ایلام

بیش از ۱۵ هزار نفر از زندانیان جرایم مالی و غیر عمد در زندان های کشور چشم انتظار کمک‌ های خیرین و مردم نوع دوست و نیکوکار و آزادی از بند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: برای آزادی این تعداد زندانی در مجموع ۲۲۳ میلیارد تومان نیاز است.
 
سید ‌اسدالله جولایی اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان امسال ٢٩٠ جشن گلریزان برای آزادی این نوع زندانیان در سراسر کشور برگزار می شود.
 
وی بیان کرد: سال گذشته برای آزادی ۹ هزار و ١٤٣ زندانی جرائم مالی غیر عمد مبلغ هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که ٤٠ درصد از این مبلغ را طلبکاران گذشت کردند.  
 
جولایی از کاهش چشمگیر زندانیان تصادفات بر اساس تصویب (قانون جدید بیمه شخص ثالث) در سطح کشور خبر داد و افزود: اگر این قانون اصلاح نشده بود امروز حدود ۳۰۰ هزار راننده در زندان ها زندانی بودند در حالیکه امروز در سطح زندان ها ۸۰۰ رانند زندانی هستند.
 
وی عنوان کرد: مهریه های نامعقول در جامعه امروز به موضوعی خانمانسوز در جامعه تبدیل شده همچنان که امروز شاهد هستیم فردی که در عمر خود حتی یک سکه ندیده است از سر ناآگاهی مهریه هفت هزار سکه تمام بهار آزادی را تقبل کرده و بدلیل ناتوانی از پرداخت مهریه، اکنون در زندان شده است.  
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور از رسانه‌ها و مسئولان و حتی وعاظ بالای منبر خواست تا در جلساتی که مخاطبان زیادی دارند در ارتباط با مهریه و کشیدن چک بی‌ محل اطلاع ‌رسانی کنند.
 
جولایی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص جرائم غیرعمد را از عوامل موثر در کاهش جمعیت کیفری دانست و ادامه داد: توصیه به خانواده ها به عدم قراردادن مهریه های سنگین ، توجه درصدور چک های بلامحل از دیگر راه کارهای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیرعمد است.
 
 
انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.