سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گارنیزیون کابل از تامین امنیت تظاهرات کنندگان شانه خالی کرد

فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل گفته است که تروریستان می خواهند بار دیگر بر گردهمایی ها و تظاهرات مردم حمله کرده و مردم افغانستان را به خاک و خون بکشانند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل تاکید کرده است که نیروهای امنیتی در حال حاضر مشغول وظایف امنیتی فوق العاده هستند و شهروندان از راه اندازی گردهمایی ها و تجمعات اعتراضی باید خودداری کنند.
 
در اعلامیه گارنیزیون کابل به نقل از فرماندهی این نهاد آمده، سه روز قبل حادثه المناک تروریستی به وقوع پیوست ودر نهایت تلفات جانی و خسارات مالی را با خود به همراه داشت كه من ازعمق قلب تاسف و تاثر خویش را منحیث مسول و هموطن شما ابراز میدارم.
 
اعلامیه افزوده، نباید چنین وضعیت به وجود آید که در نهایت عزت، حیثت ما و خون جوانان عزیز ما ریختانده شود و تجارب تلخ باید تکرارشود.
 
فرماندهی گارنیزیون کابل گفته است:" بناً به کمال احترام منحیث خدمتگارشهریان محترم کابل به عرض میرسانم.
 
از جانب دشمنان وطن یکی پی دیگر توطیه ها روی دست بوده و از ریختاندن خون اطفال، جوانان، علماء، متنفذین، مادران و بخصوص مدافعین راستین وطن لذت میبرند در فکر آن اند تا مانند گذشته هموطنان عزیز ما را به گلیم غم بنشانند".
 
در اعلامیه آمده، چون اطلاعات و راپور های کشفی میرساند كه دشمنان وطن باز هم در پي آن هستند تا از طریق حملات انتحاری، انفجاری و هجومی بالای اجتماعات، گردهمائی ها و تظاهرات مردم عزیز ما را مانند گذشته هدف قرار دهند.
 
فرماندهی گارنیزیون کابل تاکید کرده که از اینکه نیروهای امنیتی خدمتگاران شما شدیداً مصروف وظایف امنیتی وفوق العاده هستند با کمال احترام ارزو مندیم برای مدتي در جهت اتخاذ تدابیرامنیتی به منظور جلوگیری از حوادث المناک معذرت ما را قبول فرموده از تظاهرات، اعتصابات و اجتماعات که در منافی با مواد قوانین نافذه کشور بوده پرهیز نماید.
 
گفتنی است که صدها تن از شهروندان کشور در واکنش به انفجار خونین روز چهارشنبه (۱۰ جوزا) در شهر کابل، روز جمعه دست به تظاهرات زدند.
 
گرچه معترضان، تظاهرات شان را مسالمت آمیز آغار کردند اما این تظاهرات از سوی نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و نیروهای امنیتی با معترضان درگیر شدند.
 
گفته می شود که در درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان، دستکم ۷ نفر کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند، آماری که تاکنون از سوی مقام های امنیتی تایید نشده است.
 
برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی با معترضان با موجی از انتقادها روبرو شده است.
 
سازمان عفو بین الملل، کمیسیون حقوق بشر، حزب جمعیت اسلامی افغانستان و برخی نهادهای ملی و بین المللی از برخورد نهادهای امنیتی با معترضان به شدت انتقاد کرده اند.
 
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.