عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان با انتشار پیامی تلویزیونی گفت که دولت آماده است تا با نمایندگان معترضان دربارهٔ خواسته‌های آنان، گفتگو کند.

رئیس اجرائیه افغانستان: با نمایندگان معترضان گفتگو می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تظاهرکنندگانی که با برپائی خیمه‌های اعتراضی در اطراف ارگ ریاست جمهوری دست به تحصن زده بودند، پس از پذیرش دولت برای گفتگو با نمایندگان تظاهرکنندگان و سخنرانی «احمدضیاء مسعود»، نماینده پیشین رئیس جمهوری در امور اصلاحات و حکومت داری خوب به تظاهرات خود پایان دادند.

با وجود پراکنده شدن مردم از اطراف ارگ ریاست جمهوری، اما نیروهای امنیتی در این اطراف ارگ به طور گسترده‌ای حضور دارند و سرک واقع در غرب ارگ ریاست جمهوری به روی موترها هنوز مسدود است.

مردم کابل از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه در اعتراض به گسترش ناامنی‌ها، به ویژه انفجار وحشیانه روز چهارشنبه دست به تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت زدند.

تظاهرکنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «ما عدالت و امنیت می‌خواهیم» سرمی دادند و پارچه نوشته‌ای مبنی بر درخواست استعفای رئیس جمهوری و رئیس اجرائی دولت، در دست داشتند.

تظاهراتروز گذشته به خشونت کشیده شد و هفت تن از معترضان براثر شلیک گلوله کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند. گفته می‌شود حال دو تن از زخمی‌ها وخیم است.

 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار