سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

خارج کردن غده تیموس به روش بسته در بیمارستان روحانی بابل

غده تیموس از قفسه سینه خانم 65 ساله به روش بسته، در بیمارستان روحانی بابل خارج شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر رامین نصرتی فوق تخصص جراحی قفسه سینه گفت: بیمار خانم 65 ساله که با ضعف، بی حالی مراجعه کرد و در بررسی های اولیه و انجام آندوسکوپی و اسکن قفسه سینه، توده ای در قفسه سینه تشخیص داده شد که پس از نمونه برداری از توده، توده تیموس مطرح شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بیمار پس از انجام اقدامات قبل از جراحی جهت آمادگی عمل بستری شده و تحت عمل جراحی خارج کردن غده تیموس به روش بسته قرار گرفت و پس از جراحی تحت مراقبت قرار گرفت و در حال حاضر، حال عمومی مناسب دارد.

دکتر نصرتی گفت: این نوع عمل در نوع خود در سطح کشور دهمین مورد بوده که پنج مورد در بیمارستان روحانی بابل انجام شد و همه این پنج مورد با موفقیت انجام شد.

فوق‌تخصص جراحی قفسه سینه بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل افزود: برای انجام جراحی و خارج کردن غده تیموس روش مرسوم، استرنوتومی میانی و باز کردن جناغ از وسط است ولی طی سال‌های اخیر با استفاده از روش‌های کمتر تهاجمی از طریق توراکوسکوپی توسط سه برش کوچک یک و نیم سانتی‌متری، این عمل انجام می‌شود.

دکتر نصرتی گفت: تمام امکانات مورد نیاز برای انجام این عمل جراحی در این بیمارستان فراهم بوده و دیگر نیازی نیست مردم مازندران و بابل برای درمان به تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.