جراحان بیمارستان آیت‌ا... روحانی بابل در یک عمل 12 ساعته تومور مغز خانم 68 ساله آملی را با موفقیت خارج کردند.

دکتر ابراهیم حجازیان متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: بيمار خانم 68 ساله آملی با علائم افسردگی، سردرد و سرگیجه به این مرکز مراجعه كرد که در بررسی های انجام شده تومور مغزی بسيار بزرگ قاعده جمجمه تشخيص داده شد.

وی افزود: بیمار به اتاق عمل انتقال داده شد كه در عمل جراحی ١٢ساعته با كمك دستگاه پيشرفته اولتراسونيك آسپيراتور و ميكروسكوپ جراحی مغز و اعصاب، تومور بطور كامل خارج شد و در حال حاضر وضعيت بيمار مطلوب است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تومور مغزی که به تومور درون جمجمه ای معروف است، توده ای غیر عادی از یک بافت به شمار می رود که با رشد و تکثیر شدن غیر قابل کنترل سلول ها ایجاد می شود.

دکتر حجازیان با بیان اینکه علائم این بیماری با توجه به مکان شکل گیری تومور می تواند متفاوت باشند، افزود: علائمی چون سردردهایی که به ویژه در جریان صبح شدت می یابند، تشنج، ایجاد مشکل در تفکر، بیان و صحبت کردن، تغییرات شخصیتی، ضعف و یا فلج در بخش و یا طرفی از بدن، عدم تعادل و سرگیجه، تغییرات در بینایی و دید، تغییرات در شنوایی، بی حسی و گزگز در صورت ، دل درد و یا حالت تهوع ، گیجی و عدم توانی درک مکانی، افسردگي می تواند در رابطه با بسیاری از تومورهای مغزی صدق کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار