سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

دستگیری جوان ۳۳ ساله در قوچان به جرم اخاذی سایبری

جوانی ۳۳ ساله به جرم اخاذی سایبری در فضای مجازی به همراه دوست قدیمی خود شناسایی و دستگیر شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سرهنگ رضا قدمگاهی فرمانده انتظامی قوچان گفت:: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر اخاذی فردی ناشناس با تهدید به انتشار تصاویری خانوادگی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مشخص شد فردی ناشناس مدتی است با ارسال تعدادی تصاویر خصوصی مرتبط با دوران زندگی مجردی‌اش از وی با تهدید به انتشار تصاویر در شبکه اجتماعی تلگرام قصد اخاذی دارد و در آخرین مورد تقاضایی ۳۰۰ میلیون ریالی داشته است.

فرمانده انتظامی قوچان گفت: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقاتی فنی در فضای سایبر متهم را که جوانی ۳۳ ساله به نام علی و از دوستان قبلی شاکی پرونده است را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

سرهنگ رضا قدمگاهی افزود: متهم در بازجویی‌های علمی پلیس در مواجه با مستندات دیجیتالی کشف‌شده ضمن اعتراف به بزه انتسابی اعلام داشت که انگیزه‌اش مشکلات شدید مالی بود.


وی گفت: هیچ ردپایی از چشم پلیس دور نخواهد ماند و هرکسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

انتهای پیام//ح. خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.