سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

نظارت استاندارد همدان بر کیفیت اقلام در ماه رمضان

مدیرکل استاندارد همدان از نظارت بازرسان این اداره کل در ماه رمضان بر استاندارد بودن اقلام پرمصرف توزیعی در سطح بازار همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی گفت: همه ساله با نزدیک شدن به ماه رمضان تیم هایی به رصد کالاهای پرمصرف از جمله روغن خوراکی، زعفران، کشک، شیرهای پاستوریزه، پنیر، شکر و چای در مراکز عرضه کالا اقدام می کنند.

وی افزود: بازرسان داشتن نشان استاندارد بر روی کالا و ارزیابی و آزمون کالا مبنی بر منطبق بودن کالا با استانداردهای تدوین شده را انجام می دهند.

مددی اظهار داشت: همچنین بررسی ویژگی یکسری کالاها که بر روی سلامت مصرف کنندگان تاثیر بالایی دارد شامل سیر و پیازهای سرخ شده و زولبیا و بامیه در دستور کار است.

مدیرکل استاندارد همدان در ادامه گفت: طرح بازرسی از واحدهای صنفی توزیع کننده اقلام پرمصرف در تمامی شهرستانها آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی افزود: چنانچه تخلفی محرز شود متصدی واحد تولیدی متخلف به مرجع قضایی معرفی می شود و پرونده عرضه کننده کالا نیز در اختیار تعزیرات قرار می گیرد.

مددی در پایان گفت: ماه رمضان سال گذشته 45 مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفت که ابتدا به واحدهای متخلف تذکر داده شد و به علت توجه آنها به تذکرهای استاندارد پرونده ای به محاکم قضایی ارسال نشد.

انتهای پیام/ ش

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.