سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان

با آغاز ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی و تفریحی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علی اصغر حسنی مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این طرح با مشارکت ۱۰۴ گروه نظارتی در قالب ۲۵۳ بازرس بهداشت محیط به منظور نظارت بر بیش از ۱۰۰ هزار امکنه زیارتی، تهیه و توزیع مواد غذایی، آموزش ، تفریحی و اقامتی اجرا مي شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقاء سلامت و بهداشت مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی و پیشگیری از بروز بیماری های منتقله از آب و غذا است.

مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در ماه مبارک رمضان تمرکز بیشتر بازرسان بر روی نظارت بر تهیه و توزیع زولبیا و بامیه و مراکز طبخ و توزیع آش های سنتی است .

حسنی با بیان اینکه تهیه و توزیع زولبیا و بامیه امسال تنها در شیرینی فروشی ها و طبخ و توزیع آش های سنتی ( شله، حلیم، آش رشته و سوپ) در رستورانها و کبابی ها باید انجام شود گفت: بازرسان در صورت مشاهده هر گونه تخلف، از طریق مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

وی از شهروندان خواست تا در ماه مبارک رمضان به منظور پیشگیری از مسمومیتهای منتقله از آب و غذا از آب آشامیدنی مورد تاييد مقامات بهداشتي محل و ترجيحاً از شبكه های عمومي استفاده کنند، سبزی و سالاد مصرفی قبل از مصرف به روش بهداشتی سالمسازی شده و از سبزی و سالاد های دارای پروانه ساخت و مورد تایید وزارت بهداشت استفاده شود.

حسنی افزود: شهروندان در صورت مشاهده موارد غير بهداشتي تهيه و توزيع مواد غذايي مي توانند مراتب را با شماره تلفن ۱۹۰  به سامانه شکایات بهداشتی وزارت بهداشت  اطلاع دهند.

انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.