سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان شمالی گزارش نشده است

تا کنون گزارشی از ابتلای انسان به این بیماری مشترک انسان و دام در استان گزارش نشده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ افشین دلشاد مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مردم نگران بیماری تب کریمه کنگو نباشند گفت: تب کریمه کنگو بیماری جدیدی نیست و در سال های گذشته ابتلا به آن در استان گزارش شده است اما اکنون هیچ جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

معاون فنی و سلامت دامپزشکی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرم سال بیشتر می شود،گفت: در استان مورد نگران کننده ای گزارش نشده است.

حمید رمضانی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی، مهم ترین عامل بازدارنده برای شیوع این بیماری است اظهار کرد: از مردم درخواست می شود برای جلوگیری از انتشار بیماری ها، کشتار دام های نذری را به کشتارگاه ها سوق دهند.

وی تصریح کرد: کشتار در کشتارگاه های استان با رعایت ضوابط بهداشتی انجام می شود و نظارت ها قبل، حین و پس از کشتار صورت می گیرد.

وی افزود: تمام کشتارگاه های استان به تجهیزات لازم برای اجرای 'پیش سرد' کردن گوشت مجهز هستند و گوشت استحصال شده 24 تا 48 ساعت در شرایط پیش سرد نگهداری و سپس به مراکز عرضه، انتقال داده می شود.

وی تاکید کرد: سلامت گوشت استحصال شده در هشت کشتارگاه استان و یکهزار و 500 مرکز عرضه این فراورده توسط دامپزشکی رصد می شود و گوشتی که از این مراکز تهیه می شود، به لحاظ سلامت مشکلی ندارد.

معاون فنی و سلامت دامپزشکی خراسان شمالی افزود: این اداره کل با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نظارت ها بر نحوه عرضه مواد خام دامی را تشدید کرده است و این طرح با مشارکت 31 اکیپ ثابت و سیار در استان در حال انجام است.

رمضانی از مردم درخواست می شود فرآورده های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز تهیه کنند و به برچسب فرآورده ها، مهر و پروانه بهداشتی دامپزشکی بر روی فرآورده ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.