سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستوران سنتی در ساختمان تاریخی نه پله ارومیه افتتاح شد

طی مراسمی که در محل بنای تاریخی یخچال دوقوزپله ارومیه صورت گرفت، واگذاری این مکان به بخش خصوصی و بهره برداری از آن بعنوان رستوران سنتی، به شکل رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی طی سخنانی در آیین بازگشایی این رستوران افزود: واگذاری اماکن تاریخی به بهره داران خصوصی یکی از راههای حفظ و نگهداری این ابنیه ارزشمند بوده ضمن اینکه بستری برای رونق کسب و کار و ایجاد تولید و اشتغال در جامعه است.

جلیل جباری تصریح کرد: با توجه به تعدد اماکن تاریخی در سطح استان، آماده هستیم تا برخی از این ابنیه را طبق ضوابط و شرایط موجود، جهت بهره برداری به بخش خصوص واگذار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از شرایط مهم بهره برداری از اماکن تاریخی، این است که هیچگونه آسیبی به بنای تاریخی وارد نشود مضافاٌ اینکه نوع کاربری نیز با شان تاریخی و فرهنگی آن، سازگار باشد.

جباری تاکید کرد: این بنا یکی از بناهای ارزشمند و تاریخی ارومیه محسوب شده و بنابراین به بهره بردار توصیه شده تا برای پخت و پز و تهیه غذا از فضایی خارج از بنا استفاده کرده و از این لحاظ هیچ آسیبی بنا را تهدید نمی کند.

مدعوین این مراسم با برنامه های فرهنگی  و اجرای موسیقی فولکلور پذیرایی شدند. 

 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.