کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی موزه کودک را در ارومیه راه اندازی می کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ بیان اینکه موزه کودک به همت کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی با محوریت آموزشی در دو بخش نمایشگاهی و سیار تشکیل میشود افزود: با راه اندازی این موزه کودکان و نوجوانان می توانند بصورت عینی و مملوس با هویت اجتماعی و تاریخی آباء و اجداد خود آشنا شوند.

جواد زاهدی با اظهار اینکه بخش نمایشگاهی موزه کودک مراحل قانونی خود را سپری می کند گفت: مجوز استانی طرح صادر شده است و با دریافت تأییدیه از سوی تهران مراحل اجرایی طرح را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بخش نمایشگاهی موزه کودک در محل مجتمع شهید رسول فرخی دایر خواهد شد افزود: در این بخش آثاری از نقاشی و سفال که به جشنواره های ملی و بین المللی ارسال شده ، لوح های تقدیر و دیپلم های افتخاربین المللی که از سال ۷۵ در دسترس هستند و عروسکهای بومی و محلی ساخت استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان در خصوص بخش سیار موزه کودک گفت: در این بخش ماکت هایی از آثار باستانی و تاریخی برای کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و مرزی به نمایش گذاشته می شود.

زاهدی ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی و مربیان کتابخانه های سیار روستایی کانون ضمن اعزام به مناطق مذکور با اجرای بازیهای بومی،نقاشی و قصه گویی برای کودکان و نوجوانان، اقدام به معرفی و شناساندن آثار تاریخی و قدیمی می کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.