سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

فعالیت 300 مدرسه مازندران با رویکرد پژوهش محور

300 مدرسه مازندران با رویکرد پژوهش محور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به تغییر رویکرد آموزش و پرورش به سمت پژوهش محوری گفت: نگاه آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید برقراری امنیت فرهنگی است.

وی آموزش و پرورش حرفه‌ ای سرمایه‌ گذاری در آموزش معلمان دانست و افزود: تنها کارخانه‌ها و صنایع نیستند که نیاز به مدیریت حرفه‌ای دارند بلکه مدیریت مدارس نیز باید حرفه ‌ای باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برتری آموزش و پرورش مازندران در آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، انسداد مبادی بی ‌سوادی و ارتقای سواد را از جمله شاخصه های مهم در حوزه این حوزه نام برد و گفت: برغم مشکلات فراوان پارسال 700 میلیارد تومان تسهیلات به معلمان استان پرداخت شده است.

وی هدایت تحصیلی، انسداد بی سوادی، نشاط و پویایی مدارس را از دیگر امتیازات آموزش و پرورش برشمرد.

قاسمی افزود: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید در پی ایجاد امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی بوده تا امنیت روانی و آسودگی خاطر برای معلمان ایجاد کند.

وی گفت: قاعده‌ مند کردن جذب نیروی انسانی در 3 سال اخیر با هدف به‌ کارگیری معلمان صاحب صلاحیت یکی از اقدامات آموزش و پرورش برای ایجاد تغییر مطلوب بوده است.

قاسمی نرخ اعتماد به جامعه معلمان را از دیگر اقدامات این نهاد آموزشی در ارتقای جایگاه معلمان عنوان کرد و افزود: اعتماد سرمایه ها را به هم نزدیک می کند و بی اعتمادی موجب می شود تا هزینه ها افزایش یافته و انرژی ها به هدر رود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه اعتماد جامعه به معلمان نظام آموزشی را قدرتمند می‌ سازد، گفت: در 3 سال اخیر مشارک مردم در امر آموزش و پرورش ۶ درصد افزایش داشته است.

وی ارتقای منزلت معلمان را قدم بعدی نظام آموزش و پرورش در ارتقای جایگاه معلمان اعلام کرد و افزود: تبعیض آموزشی و تفاوت حقوقی معلمان مدارس و مراکز دانشگاهی باید در حوزه آموزش و پرورش رفع شود.

انتهای پیام/آ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.