سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آغاز به کارهمایش بین المللی سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم در اصفهان

نخستین همایش بین المللی 'سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم 2017 ' روز چهارشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این همایش با حضور گروهی از استادان و محققان از کشورهای ایران، چین، اتریش، هلند، کانادا، اسپانیا، آمریکا و فرانسه و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، موسسه اکولوژی و جغرافیایی ژینچیانگ چین و مرکز تحقیقات اکولوژی و محیط زیست آسیای مرکزی تا پنجم خرداد ادامه خواهد یافت.
اهداف اصلی همایش فراهم کردن فرصتی مناسب برای تبادل نظر میان پژوهشگران، متخصصان، دانشجویان و فعالان در عرصه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی و کشاورزی با رویکرد کاربرد علوم ژئوماتیک (دانش انفورماتیک در مهندسی نقشه‌برداری و علوم زمین) در مدیریت عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی است.
 
تقویت همکاری‌های علمی و بین المللی کشورهای جاده ابریشم در معرفی و توسعه روش‌ها و دستاوردهای جدید در زمینه سامانه موقعیت‌ یاب جهانی (GPS)، سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) و سنجش از دور (RS) نیز دیگر هدف برگزاری این همایش است.
شعار اصلی نخستین همایش بین‌المللی سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم 'اتصال شرق به غرب با جاده ابریشم، گذشته، حال و آینده ' است.
محورهای همایش مذکور نیز شامل تولیدات ماهواره ای و کاربردها، فناوری‌های جمع آوری داده‌های مکانی، داده‌ کاوی و سامانه اطلاعات جغرافیایی تحت وب، ایجاد و توسعه زیر ساخت داده‌های مکانی، ژئوپولتیک، تغییر اقلیم و سازگاری، بلایای طبیعی و مدیریت بحران و هیدرولوژی و منابع آب است.
 
پهنه بندی و مدیریت عرصه های طبیعی و محیط زیست، مدیریت و مدل‌سازی اکوسیستم‌، مدیریت و برنامه ریزی شهری و کشاورزی، توسعه پایدار، امنیت غذایی نیز دیگر محورهای همایش سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم است.
 
دبیر علمی همایش سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم در مراسم آغاز به کار این همایش گفت: از میان 180 مقاله رسیده به دبیرخانه، 120 مقاله پذیرفته شده است.
 
دکتر رضا جعفری افزود: 35 مقاله پذیرفته شده به صورت سخنرانی و 85 مقاله به صورت پوستر در این همایش ارائه می شود.
 
وی اظهار کرد: این مقاله ها با هدف تبادل علم و فناوری درباره محیط زیست، کشاورزی، برنامه ریزی شهری و مدیریت منابع طبیعی ارائه می شود.
جعفری گفت:15کارگاه آموزشی نیزدرباره نرم افزارهای کاربردی پیشرفته سیستم اطلاعات جغرافیایی و سنجش از راه دور در روز دوم همایش برگزار خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: در روز سوم نیز شرکت کنندگان در همایش از اکوسیستم های طبیعی استان اصفهان و استان های همجوار مانند تالاب بین المللی گاوخونی بازدید خواهند کرد.
 
جاده تاریخی ابریشم به عنوان جاده‌ای استراتژیک، منشاء تبادلات فرهنگی و اقتصادی زیادی میان کشورهای مختلفی به گستردگی پهنه وسیعی از قاره های آسیا و اروپا، از کشور چین تا کشورهای ساحل مدیترانه بوده و نقش بسزایی در فرهنگ‌ سازی و ایجاد تمدن‌های چین‏‏‏، ایران‏، شبه قاره هند، کشورهای عربی و شمالی آفریقا و حتی اروپا داشته است.
 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.