سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محتشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح مجلس و لایحه دولت باید از کانال احزاب عبور کند/احزاب نباید به لحاظ مالی به دولت وابسته باشند

دبیرکل حزب آزادی گفت: انتظار ما این است که طرح‌های نمایندگان و لوایح دولت ابتدا از کانال احزاب عبور کند تا احزاب و تشکل‌ها بتوانند نظرات کارشناسی خود را بدهند.

"مجید محتشمی" دبیرکل حزب آزادی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، پیرامون انتظارات احزاب از دولت دوازدهم، اظهار داشت: خوشبختانه رکن سوم دموکراسی یعنی احزاب برای مسئولین کشور در حال جا افتادن است.
 
وی ادامه داد: در انتخابات‌های قبل‌ افرادی که کاندیدای انتخابات می‌شدند اصرار داشتند که عضو هیچ گروه و دسته‌ای نیستند که این مسئله مناسب نبود.
 
محتشمی گفت: امیدواریم کشور به سمتی حرکت کند که زمینه‌ای فراهم شود تا احزاب، کاندیدای انتخاباتی به مردم معرفی کنند و رقابت‌ها میان آنان باشد.
 
وی تصریح کرد: ارتباط میان احزاب و دولت دوازدهم باید براساس برنامه‌ شکل گیرد و دولت و مجلس قبل از تصویب طرح و لایحه خود، نسخه‌ای از آن را به خانه احزاب جهت نظردهی ارسال کنند.
 
عضو شورای هماهنگی جبهه احزاب اصلاح‌طلب تاکید کرد: انتظار ما این است که طرح‌های نمایندگان و لوایح دولت ابتدا از کانال احزاب عبور کند تا آنان نیز بتوانند نظرات کارشناسی خود را بدهند با انجام این عمل طرح‌ها و لوایح پخته‌تر خواهد شد.
 
محتشمی بیان کرد: ضروری است تا نمایندگان مجلس و دولتی‌ها در  نشست‌های ماهیانه احزاب شرکت کنند و تعامل‌ها قوی‌تر ایجاد شود.
 
وی درخصوص کمک مالی دولت به احزاب و تشکل‌ها، اضافه کرد: احزاب در ایران به لحاظ مالی دچار مشکل‌اند اما اعتقاد ما این است که احزاب باید از منابع مالی حداقلی خود استفاده کنند.
 
دبیرکل جبهه آزادی تصریح کرد: احزاب نباید به لحاظ مالی به دولت وابسته باشند اگر دولت برای احزاب یارانه اختصاص دهد  15 هزار NGO که در کشور فعالیت می‌کنند مدعی می‌شوند که برای انجام فعالیت‌هایشان از دولت، پول بگیرند.
 
محتشمی خاطر نشان کرد: درخواست پول و اختصاص ردیف بودجه برای احزاب کار قشنگی نیست، احزاب باید بتوانند از منابع مالی اعضای خود برای چرخاندن حزب استفاده کنند.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.