سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

فتح خرمشهر باید در تاریخ کشور ماندگار شود

استاندار کرمانشاه گفت: همانطور که جنگ های بدر و احد و خندق نقاط افتخار آمیز تاریخ اسلام هستند، فتح خرمشهر نیز باید در تاریخ کشور ماندگار شود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسداله رازانی گفت: می توان گفت تمام دنیا قیام کرده بودند تا کشور ما را به سوی سقوط  بکشانند که در سایه رهبری‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با تکیه بر روحیه شرف و غیرت و مقاومت رزمندگان اسلام و در سایه پشتیبانی مردم دشمنان نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

رازانی تاکید کرد: اگر جنگ تحمیلی را بزرگترین توطئه دشمنان علیه کشور و انقلاب بدانیم که قطعا همینطور هم هست، فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مردم و رزمندگان اسلام اوج غیرت و مقاومت را در بازپس‌گیری خرمشهر نشان دادند، تا آنجا که تاریخ جنگ را می توان به دو بخش قبل و بعد از فتح خرمشهر تقسیم کرد.

رازانی با بیان اینکه با فتح خرمشهر تمامی توطئه‌های دشمنان برای ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یا جدا کردن بخش هایی از خاک کشور نقش برآب شد، تاکید کرد: صدام در حمله به ایران دو هدف را برای خود ترسیم کرده بود که هدف بزرگ صدامیان فتح تهران و هدف دیگر جدا کردن خوزستان از ایران بود که با آزادسازی خرمشهر معلوم شد او به این هدف خود هم دست پیدا نخواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه بعد از آزادسازی خرمشهر بود که سازمان ملل قطعنامه دست برداشتن از جنگ را برای دو کشور صادر کرد، تصریح کرد: گویی آزادسازی خرمشهر دنیای استکبار را سرعقل آورده و آنها را مجبور به تسلیم شدن در برابر اراده مردم کرد.
 
انتهای پیام/ز


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.