رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طی 5 سال اخیر 18 رقم جدید گندم آبی توسط محققین استان معرفی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو شهبازی گفت: این 18 رقم شامل 6 رقم گندم آبی مربوط به مناطق سردسیر، 6 رقم معتدل و 6 رقم در مناطق گرمسیری بکار می‌روند ارقام جدید گندم آبی از ارقام پر محصول، متحمل به خشکی و تنش رطوبتی هستند.

وی با اشاره به سایر دستاوردهای محقین استان تصریح کرد: همچنین 6 رقم جو و 4 رقم کلزای جدید معرفی شده‌اند.

شهبازی رقم جدید کلزا را با نام صادق متناسب کشت دیم برشمرد و گفت: این رقم مناسب کشت در فصل پاییز می‌باشد محققین ایستگاه‌های تحقیقاتی ما در گلرنگ نیز به 4 رقم جدید دست یافته‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه نخود نیز اقدامات تحقیقاتی خوبی صورت گرفته خاطرنشان کرد: در نخود به دنبال انتقال کشت از بهاره به پاییزه هستیم که تاکنون در سطح 7 هزار هکتار کشت بهاره نخود به کشت پاییزه انتقال داده شده است.

وی هدف از بازدیدایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب را آشنایی کارشناسان و کشاورزان با آخرین یافته‌های تحقیقاتی و نمایش دستاوردها در این ایستگاه بیان نمود.

شهبازی گفت: ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اسلام آبادغرب یکی از ایستگاههای تحقیقاتی خوب و بین المللی است که در آن طرح‌های زیادی در حوزه دانه‌های روغنی، زراعی و باغی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.