سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌توجهی به فیزیوتراپیست‌ها حلقه مفقوده طرح تحول سلامت/ضرورت ارتقا رشته فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست‌ها امیدوارند که در این دولت جدید بتوانند به خواسته‌های به حق خود برسند و وعده‌هایی که در دولت قبلی به آن‌ها داده شد محقق شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل ابراهیمی دبیر بورد فیزیوتراپی ایران در نخستین کنگره بین‌المللی و بیست‌وهشتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران که صبح امروز در هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: ما امیدواریم که بتوانیم به ارتقای رشته فیزیوتراپی کمک کنیم، ولی متأسفانه در دولت گذشته هیچ کدام از وعده‌هایی که به فیزیوتراپیست‌ها داده شد محقق نشد.

وی بیان کرد: متأسفانه طرح تحول نظام سلامت بهره ای برای فیزیوتراپ ها نداشت که خواسته واقعی ما این است کاری کنیم این رشته ارتقاء پیدا کند و آموزش‌های آن عمیق‌تر شود.

دبیر بورد فیزیوتراپی ایران افزود: در دولت دهم طرح دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی پیشنهاد شد که متأسفانه هنوز به آن توجهی نشده است. 

در ادامه این مراسم جواد صراف‌زاده دبیر علمی کنگره در خصوص ضرورت بین‌المللی شدن رشته فیزیوتراپی بیان کرد: ما امیدواریم که اساتید بتوانند ارتباط مناسب‌تری با دانشمندان خارجی برقرار کنند، فیزیوتراپی در دنیا به سمت تخصصی شدن می‌رود بنابراین ما نیز باید همگام با سایر کشورهای دنیا در جهت ارتقای این رشته گام بر‌داریم.

وی گفت: دروسی در برنامه آموزشی ۴ ساله فیزیوتراپیست‌ها قرار داده شده از نظر علمی بسیار ناچیز بوده و ما امیدواریم که بتوانیم دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را در کشورمان محقق کنیم که مطمئناً اولین دستاورد این امر نصیب افراد کشور می‌شود و آن‌ها از خدمات تخصصی فیزیوتراپی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.