سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

تاکید بر تکمیل پایانه صادراتی

استاندار قزوین بر تکمیل پایانه صادراتی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی درجلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت :  بخش خصوصی در صورت پذیرفتن  شرایط توجیحی دستگاه‌های اجرایی ، می‌تواند  پایانه صادراتی را راه اندازی کند که در این زمینه باید تعامل ویژه‌ای بین بخش دولتی و خصوصی ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات افزود : افزایش صادرات در استان باید با قدرت انجام شود چرا که یکی از استراتژی‌های مهم استان دستیابی به صادرات یک میلیارد دلاری است .

استاندارگفت : برای دستیابی به هدف‌گذاری صادراتی در استان با همت دستگاه‌های اجرایی باید ماهانه ۹۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام شود و امسال صادرات مربوط به بخش صنعت و صنایع تبدیلی ۷۰۰ میلیون دلار، کشاورزی ۱۸۰ میلیون دلار، گردشگری ۶۰ میلیون دلار، خدمات فنی و مهندسی ۶۰ میلیون دلار است.
 
وی افزود: امسال  برای صادرات کالاهای دانش بنیان هم باید تدابیری اندیشیده شود تا صادرات این بخش به میزان ۲۰ میلیون دلار برسد.
 
همتی گفت : چند ماه قبل از برداشت محصولات کشاورزی باید برنامه‌ریزی برای صادرات این محصولات انجام شود تا زمان برداشت، مشکلی وجود نداشته باشد .
 
همتی ادامه داد: همچنین برای  تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح‌های در دست اجرا، دستگاه‌های اجرایی باید بستر فعالیت بخش خصوصی را فراهم کنند .
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.