سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

بسیاری از ظرفیت‌های رشته وسیع دامپزشکی ناشناخته باقی مانده است

رییس جامعه دامپزشکان ایران گفت: بسیاری از ظرفیت‌های رشته وسیع دامپزشکی ناشناخته باقی مانده است.

پیام محبی رییس جامعه دامپزشکان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: وضعیت کلی دامپزشکی در ایران از نظر علمی خوب است اما تعداد بسیاری از دامپزشکان بیکار هستند. 

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود محدود بودن بازار کار دامپزشکی ما با افزایش بی رویه و بی برنامه تعداد دانشکده‌های دامپزشکی روبرو هستیم که دانشگاه ها در حالیکه استاد، درمانگاه و امکانات لازم را ندارند به گرفتن دانشجو مبادرت می‌کنند.

محبی عنوان کرد: اکنون تعداد دانشکده‌های دامپزشکی در کشور به بالای بیست عدد می‌رسد در حالیکه بزرگترین تولیدکننده‌های دامی دنیا مانند استرالیا و زلاندنو هر کدام تنها یک دانشکده دامپزشکی دارند.

رییس جامعه دامپزشکان ایران بیان کرد: ۶ دانشکده جدید در دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجویان رشته دامپزشکی معرفی شده و با رایزنی هایی انجام شده با دانشگاه آزاد و  نظام دامپزشکی راه حلی در خصوص این مسئله وجود دارد.

محبی تصریح کرد: هنوز بسیاری از ظرفیت‌های رشته وسیع دامپزشکی ناشناخته باقی مانده  که در آینده بسیاری از شاخه‌های جدید در خصوص رشته دامپزشکی به وجود می‌آیند که زیر نظر دامپزشکی خواهد بود.

وی یادآورشد: دامپزشکی باید به جامعه شناخته شود و یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که شاهد آن هستیم این است که تراز رشته دامپزشکی در انتخاب رشته‌های دانشگاهی به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.