وزارت بهداشت در هفته‌ای ‌که گذشت

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بالغ‌ بر 67 میلیون ایرانی دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، گلایه وزیر بهداشت از شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم، ارسال هر نوع پارازیتی را متوقف کنید، راه اندازی 1000 مرکز خدمات پرستاری درمنزل، همکاری یک هزار عضو هیات علمی علوم پزشکی با دانشگاه علوم پزشکی مجازی، آموزش پزشکی مجازی فرصتی در سطح ملی، افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی ارومیه باحضور وزیر بهداشت سر تیتر برخی اخبار وزارت بهداشت در هفته گذشته است.
 
علی اکبر سیاری معاون بهداشت با اشاره به این که اعتبارات حوزه بهداشت روستایی در سال 92 مبلغ 300 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر این اعتبارات به 2 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است که این عدد نشان دهنده افزایش هشت برابری اعتبارات حوزه روستایی است.
 
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشورمبنی بر مشکلات اشتغال و حیطه کاری جامعه دامپزشکان کشور، گفت:حیطه کاری و مسایل و مشکلات همکاران و پزشکان عزیز ما در حوزه دامپزشکی کاملا مرتبط با وزارت بهداشت است، ما مشابه آنچه که در پزشکی داریم در دامپزشکی هم داریم.
 
وی یاد آورشد: شخصا از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم گلایه مندم، چون وضعیت پیش آمده موضوعی نیست که صرفا مربوط به دوره و وزارت ما باشد، بلکه جریان انتقال رشته‌های پزشکی همچون دامپزشکی به وزارت بهداشت، مستقیما به سلامت مردم کشورمان ارتباط دارد و نمونه‌های بین المللی زیادی نیز این موضوع مهم را به اثبات می‌رساند.
 
 ارسال هر نوع پارازیتی را متوقف کنید
رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: تاکنون در کشورهای مختلف دنیا مطالعاتی بر روی مضرّات امواج پارازیت انجام نشده، زیرا این موضوع در آن کشور‌ها وجود ندارد، اما مطالعات بر روی حیوانات در آزمایشگاه نشان داده که این امواج برای سلامتی مضر است و وزارت بهداشت این مسئولیت را بر عهده دارد تا عواملی که برای سلامتی مردم خطر دارند اعلام کند، امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل حل شود.
 
ملک‌زاده عنوان کرد: عوارض این پارازیت‌ها به طور قطع در انسان ثابت شده و ممکن است این امواج موجب معلولیت در جنین‌ها شود به عنوان فردی که در این زمینه مطالعه کرده‌ام تردیدی نیست که پارازیت‌ها مضر است و باید در اولین فرصت قطع شوند.
 
 راه اندازی 1000 مرکز خدمات پرستاری درمنزل
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اظهار خرسندی از راه اندازی هزار مرکز رسمی خدمات پرستاری در منزل، گفت: این حرکت بسیار خوبی برای بهره مندی آحاد مردم و بیماران نیازمند به چنین خدماتی است که شاید سالها انتظار آن را می‌کشیدند و با این کار قطعا دست خاطیان و متخلفین نیز کوتاه می‌شود.
 
همکاری یک هزار عضو هیات علمی علوم پزشکی با دانشگاه علوم پزشکی مجازی
محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با تشریح لزوم توسعه آموزش مجازی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی به عنوان چتری آموزش‌های مجازی را در سطح ملی پیگیری می‌کند و دانشکده‌های مجازی در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی با همکاری این دانشگاه فعالیت می‌نمایند.
 
 آموزش پزشکی مجازی فرصتی در سطح ملی
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاحیه دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بتوانند از آموزش مجازی بهره‌مند شوند جای خرسندی دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی مجازی، عدالت در آموزش بوده و ارائه خدمات آموزش پزشکی مجازی یک فرصت در سطح ملی است که مجدانه توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی مجازی و وزارت ارتباطات پیگیری شده است.
 
 افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی ارومیه باحضور وزیر بهداشت
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت طرح توسعه بیمارستان ۱۳۸ تخته بوکان، مجتمع سلامت باروری مادر ارومیه و بیمارستان ۹۶ تخته خیریه امید در آذربایجان غربی را افتتاح کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار