سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد؛

اعطای مدرک مشترک دانشگاه تهران با دانشگاه‌های معتبر جهان

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران گفت: بر اساس اعطای تفاهم‌نامه راه‌اندازی موسسه مشترک بنیاد توسعه کره جنوبی و دانشگاه تهران هر دانشجو می‌تواند مدتی در کشور فرانسه و مدتی را در ایران سپری کند و در نهایت مدرک مشترک دریافت کند.

محمدباقر قهرمانی معاون بین الملل دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر تفاهم‌نامه راه اندازی موسسه مشترک بنیاد توسعه کره جنوبی و دانشگاه تهران در این دانشگاه به امضا رسیده و هدف این موسسه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی و تبادل دانشجو استاد است.
 
وی ادامه داد: این تفاهم نامه در حال حاضر به امضای طرفین رسیده و قرار است دانشجویان و اساتید از فرصت مطالعاتی این موسسه استفاده کنند و با امضای این تفاهمنامه راه‌اندازی این بنیاد در دانشگاه قطعی شده و در حال انجام کارهای مقدماتی هستیم. 

معاون بین الملل دانشگاه تهران بیان کرد: در حوزه زبان و ادبیات کشورهای مختلفی نظیر کره جنوبی، روسیه، ژاپن، چین و برخی کشورهای پیشرفته اروپایی در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند، به طوری که اخیراً بنیاد «روسکی‌میر» روسیه به منظور آموزش زبان و ادبیات روسیه در دانشگاه تهران فعالیت خود را شروع کرده است.

قهرمانی افزود: در سفری که رییس دانشگاه تهران به کشور فرانسه داشت در این بین تعاملات خوبی در خصوص گسترش ارتباطات علمی و آموزشی با دانشگاه‌های مطرح و تراز اول این کشور انجام شد که بر این اساس تفاهم نامه‌های انجام شده دوره‌های مشترکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داریم.

وی اضافه کرد: طی این تفاهم‌نامه هر دانشجو می‌تواند مدتی در کشور فرانسه و مدتی را در ایران بگذارند و در نهایت مدرک مشترک دریافت کنند.

معاون بین الملل دانشگاه تهران یادآور شد: در واقع این می‌تواند شروعی برای توسعه تعاملات پژوهشی دانشگاه تهران با کشورهای آسیایی و حتی اروپایی باشد چرا که ظرفیت پژوهشی موجود در کشور توان انجام چنین طرح هایی را دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.