سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان شد؛

بهره مندی نزدیک به ۲۰ هزار کودک و نوجوان آذربایجان غربی از برنامه های کانون پرورش فکری

نزدیک به ۲۰ هزار کودک و نوجوان آذربایجان غربی از برنامه های مختلف کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بهره مند می شوند.

مدیرکانون پرورش فکری آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۹۳۹ نفر در استان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون می باشند که ارائه خدمات مناسب و متناسب با گروه سنی کودکان و نوجوانان،وظیفه شناسی و تلاش مربیان کانون ها در همراهی با کودکان و نوجوانان از عوامل مهم جذب این افراد به مراکز کانون می باشد.

جوادزاهدی افزود: در آذربایجان غربی کانون پرورش فکری دارای ۳۳ کتابخانه ثابت، سیار و پستی می باشد که شامل ۲۳ کتابخانه ثابت، ۵ کتابخانه سیار روستایی، ۴ کتابخانه پستی و یک کتابخانه شهری می شود.

وی ارائه فعالیتهای علمی، فرهنگی و ایجاد زمینه های مناسب برای رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان را از اهداف این مراکز برشمرد و گفت: در این کتابخانه ها ۲۸۵ هزارو ۹۸۹ جلد کتاب نیز برای استفاده اعضاء‌موجود است.

زاهدی همچنین به لزوم توسعه کتابخانه های سیار روستایی اشاره کرد و افزود: تحقق این امر به شدت نیازمند حمایت فرمانداران و مسئولین می باشد تا کتابخانه های سیار در تمام روستاهای استان برای بهره مندی کودکان و نوجوانان دایر شود.

وی به عملکرد برخی از شهرستانها در زمینه توسعه کتابخانه های سیار روستایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرستانهای تکاب و اشنویه با اختصاص دادن خودرو و جذب نیروهای مورد نیاز اقدام به راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی کرده اند که تا یک ماه آینده نیز کار خود را بصورت عملی آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.